Uniunea Internațională pentru Transport Combinat Rutier-Feroviar (UIRR) anunță că 2023 va fi un an crucial pentru transportul combinat, potrivit USER.
Iată motivele:
- Provocări sectoriale: decarbonizarea, decuplarea de combustibilii fosili, îmbunătățirea eficienței energetice, lipsa șoferilor de camion, lansarea digitalizării;
- Crize în curs: prețul energiei electrice de tracțiune și întreruperi ale traficului feroviar legate de lucrări de infrastructură, întârzieri intermodale maritime/congestie portuară;
- Oportunități legislative: modificarea TEN-T în curs de desfășurare, viitorul pachet de propuneri legislative ale UE pentru ecologizarea mărfurilor.
UIRR este activ în atenuarea crizelor, colaborează la definirea căii de contracarare a provocărilor și este pregătită să ajute legislatorul UE să reînnoiască cadrul de reglementare al transportului terestru de marfă.
Când vine vorba de acest mod de transport, provocările și crizele au o soluție comună, cu risc scăzut, accesibilă și dovedită: transportul combinat door-to-door.
„Campania CT4EU (Transport Combinat pentru Europa), lansată de UIRR, în 2021, a livrat studiile pe care se pot baza deciziile. 2023 va fi anul în care factorii de decizie în domeniul transporturilor vor putea pune Europa pe calea accesibilă, cu risc scăzut și foarte eficient pentru rezolvarea problemelor transportului de mărfuri”, a subliniat președintele UIRR, Ralf-Charley Schultze.
Reamintim că Uniunea Societăților de Expediții din România (USER) este membru partener al UIRR, așadar a fost desemnată să fie coordonator național al acestei campanii CT4EU.