Administrația Aeroportului internațional “Henri Coandă” București are în plan construirea unui nou terminal, însă este nevoie de exproprierea unor terenuri, deoarece în zona aerogării nu mai există spaţiu, a declarat în 17 aprilie purtătorul de cuvânt al Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti (CNAB), Valentin Iordache.
Al doilea terminal de plecări a fost dat în exploatare în anul 2012, suprafața fiind aproape dublată (cu 19.600 mp, de la circa 20.000 mp) cu tot cu primul terminal.
CNAB se așteaptă ca în acest an să tranziteze aerogara 14 milioane de pasageri.
“Procedurile pentru construcţia unui nou terminal au început deja, dar sunt foarte multe etape formale de parcurs. Vestea bună este că nu suntem foarte departe de momentul în care statul român va putea să facă exproprierile de terenuri pentru interes public, astfel încât acestea să fie concesionate pentru dezvoltarea unui nou terminal la Aeroportul “Henri Coandă’ şi, desigur, dezvoltarea unor noi platforme, căi de rulare şi multe alte obiective necesare unui nou terminal, pentru a putea acomoda traficul care, într-adevăr, este în creştere. Anul acesta ne aşteptăm deja la peste 14 milioane de pasageri”, a spus Iordache.
Reprezentantul CNAB a explicat că în zona aeroportului nu mai există spaţiu pentru dezvoltarea unui nou terminal într-un mod eficient.
“Programul strategic de dezvoltare a infrastructurii prevede ca noua infrastructură de terminal să fie realizată pe zona de est a platformei aeroportuare, între cele două piste, acolo unde va fi şi un nou turn de control şi module de terminal cu capacitate de 1.250 – 2.500 de pasageri pe oră, desigur centrul de business, o mare parcare auto şi, cel mai important, racordul către Autostrada A3 şi desigur racordul către vechiul terminal, actualul terminal şi, implicit, către reţeaua feroviară şi de metrou – să sperăm că şi acestea vor veni cât mai curând la Otopeni”, a precizat Iordache.
Procedura de expropriere va fi urmată de etapele de proiectare şi execuţie a terminalului nou.
“Dacă se va reuşi această expropriere până la sfârşitul anului acestuia sau în anul următor, după aceea mai sunt de parcurs etapele de proiectare şi execuţie desigur şi pentru aceste terminale. Ca de obicei, durata pentru aceste formalităţi anterioare lucrărilor este mult mai mare decât efectuarea propriu-zisă a lucrărilor de investiţii”, a admis el.
La Aeroportul Internaţional “Henri Coandă” au demarat lucrările de reparaţie a căilor de rulare.