Un nou tren intermodal GOPET

Gopet Romania a lansat un nou tren combinat care leaga doua dintre cele mai mari piete din regiunea Europei Centrale si de Est, Romania si Polonia. Un element de noutate este chiar faptul ca acesta este primul tren intermodal intre cele doua tari.

GOPET are experienta in gestionarea serviciilor intermodale, avand deja un tren propriu lansat in 2014, intre Romania si Bulgaria, dar si mai multe conexiuni regulate din Romania si Ungaria catre Germania si Belgia.

Iată și celelalte precizări, în comunicatul remis redacției:

Divizia de Intermodal GOPET s-a confruntat cu multe provocari in ceea ce priveste implementarea acestei conexiuni proprii. In primul rand, lipsa infrastructurii feroviare care sa traverseze Muntii Tatra si care ar fi scurtat mult traseul. In aceste conditii, ruta actuala acopera aprox 1.000 de km, traversand patru granite, in doar 36 de ore (timp de tranzit intre terminale). Trei dintre cele patru granite (Ungaria – Cehia – Slovacia – Polonia) sunt in spatiul Schengen, avantaj important deoarece timpul dedicat formalitatilor vamale este mult redus, acestea desfasurandu-se doar la frontiera dintre Romania si Ungaria.

Terminalele alese sunt de asemenea importante in ‘economia’ timpului de tranzit total, respectiv a operatiunilor de trucking de la capete. In Romania, am ales Oradea gratie congestiei reduse. In Polonia, am decis sa selectam Spedcont, pentru proximitatea fata de biroul nostru din Lodz, dar si pentru localizarea in centrul Poloniei, lucru care permite gestionarea eficienta a preluarilor si livrarilor.

“Parte din motivatia dezvoltarii acestui nou tren propriu a venit si de la clientii nostri care aveau nevoie de o astfel de conexiune. Dar exista avantaje majore care tin de pozitia strategica a celor doua tari. Putem conecta acest tren cu liniile deja existente care urca spre Scandinavia. In Balcani, putem cobori prin propriul tren spre Bulgaria, pana la Stara Zagora. Sunt suficiente optiuni in piata care ne fac increzatori in cresterea rapida a frecventei trenului, dar si a atingerii compozitiei maxime de 40 de unitati pe tren’’, spune Dan Suciu, Manager Intermodal GOPET Romania.

Primele teste de rulare au demarat pe 11 iulie 2018 si, gratie profesionalismului partenerilor operationali implicati, au decurs perfect.

Setup-ul actual include o plecare pe saptamana pe sens, cu o compozitie de aprox. 30 de unitati pe sens. Marfurile se incarca in containere de 45 de picioare.

Trenul pleaca in fiecare miercuri din Oradea, respectiv in fiecare vineri din Lodz.

Intentia echipei GOPET este sa creasca rapid frecventa la 2 trenuri pe saptamana, respectiv 40 de unitati pe tren.

Transportul intermodal are cateva avantaje foarte importante:

  • Predictibilitate la nivelul plannigurilor de incarcare (orare bine definite, restrictii sau limitari anuntate de operatori din timp);
  • Regularitate (trenurile circula continuu, inclusiv in weekend);
  • Securitate (tracking continuu al unitatilor);
  • Stabilitate a costurilor (in cazul volumelor semnificative de marfuri);
  • Componenta “verde” – transport cu impact redus de emisii CO2.

Despre GOPET Romania. Suntem o casa de expeditii si oferim servicii integrate de transport si logistica, avand o activitate de peste 15 ani pe piata din Romania. Oferim solutii de transport rutier pentru intreaga Europa, dar si conexiuni intermodale intre Romania, respectiv Ungaria, si Germania si Belgia. Compania are o echipa de 90 de angajati in Romania, iar in 2017 a realizat o cifra de afaceri de 191,9 milioane lei (cod CAEN 5229).

GOPET Romania este parte a grupului GOPET, prezent si in Bulgaria, Grecia, Polonia si Spania. Pe langa serviciile oferite in Romania, Grupul mai include si o divizie de servicii de transport maritim.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.