Un pasaj rutier si 4 pietonale, la Piata Sudului

Consiliul General al Municipiului Bucuresti (CGMB) a aprobat in sedinta de miercuri, 18 noiembrie, modernizarea infrastructurii rutiere din Piata Sudului, cu bani europeni. In valoare totala de 128.563.163 lei (24.440.970 euro), proiectul este finantat prin Programul Operational Regional 2007-2013, iar contributia Primariei Capitalei reprezinta 2% din costul total eligibil al proiectului, respectiv 1.968.219 lei. Pe langa construirea unui pasaj rutier subteran de 356 m, pe directia Calea Vacaresti – Str. Nitu Vasile, vor fi realizate 4 pasaje pietonale in intersectie, o legatura pietonala prin pasaj intre statia de metrou Piata Sudului si peroanele statiei de tramvai de pe Sos. Oltenitei, precum si lucrari de modernizare a carosabilului si a trotuarelor, in intersectia Calea Vacaresti – Sos. Oltenitei – Str. Nitu Vasile, prin asigurarea in sensul giratoriu a 4 benzi de circulatie. Intreaga investitie este programata sa fie gata in 24 de luni de la data semnarii contractului de finantare, adica din vara lui 2011.

Potrivit documentatiei tehnico-economice, costurile vor fi in primul an de 17.172.920 euro (din care 13.474.692 euro constructii montaj), iar in al doilea an, de 7.359.823 euro (din care 5.774.869 euro constructii montaj).

Consilierii generali au aprobat si finantarea de la bugetul local a tuturor cheltuielilor neeligibile ale proiectului, in valoare de 5.269.035 lei, precum si a cheltuielilor suplimentare care pot aparea in implementarea proiectului, plus sustinerea TVA-ului aferent proiectului, in valoare de 24.883.193 lei, in conditiile rambursarii ulterioare a TVA aferent costurilor eligibile de la bugetul de stat.

Totodata, primarul general Sorin Oprescu a fost imputernicit sa semneze, in numele si pentru Municipiul Bucuresti, toate documentele necesare finantarii si implementarii proiectului.

Iata componente proiectului:

1. Pasajul rutier subteran va avea lungimea totala de 356 m, din care 111 m rampa Vacaresti, 160 m rampa Nitu Vasile, 85 m lungime in subteran.

• rampa Calea Vacaresti va fi formata din doua rampe independente, cate una pe fiecare sens de circulatie, cu deschiderea de 8 m, fiecare avand partea carosabila de 7 m (2 benzi de circulatie) si cate doua trotuare de garda cu latimea de 0,5 m fiecare;

• rampa Nitu Vasile va fi o rampa unica, cu cate doua benzi pe sens si cu deschidere de 15,8 m, in care se include o parte carosabila in latime de 14 m (4 benzi de circulatie, 2 pe sens), un separator de trafic de 0,8 m si doua trotuare de garda pe margini, cu latimea de 0,5 m fiecare;

• inaltimea libera a pasajului subteran va fi de 5 m;

2. Refaceri de trotuare (5.845 mp) si carosabil (11.057 mp), pe Calea Vacaresti, cu o lungime de 174 m, pe Str. Nitu Vasile, cu o lungime de 251 m si pe Sos. Oltenitei, cu o lungime de 282,5 m, plus refugiile de tramvai.

3. Pasaje pietonale subterane

Pasajul 1: In lungime de 85 m, inaltime de 3 m si latime de 6 m, va subtraversa Sos. Oltenitei pe directia nord-sud, pe partea stanga a pasajului rutier. Va avea 2 accese: cel sudic, in dreptul Scolii Ajutatoare, si cel Nordic, in dreptul benzinariei Agip, dotate cu cate o scara fixa, un escalator de urcare si un lift. Pasajul va avea si 2 accese la peronul de tramvai, dotate fiecare cu cate o scara fixa si lift.

Pasajul 2: Cu o lungime de 92 m, inaltimea de 3 m si latimea de 6.00 m, va subtraversa Sos. Oltenitei pe directia nord-sud pe partea dreapta a pasajului rutier. Va avea 2 accese: cel sudic, vizavi de Parcul Big Berceni, si cel Nordic, in dreptul Mall-ului Sun Plaza, dotate fiecare cu cate o scara fixa, un escalator de urcare si un lift, plus 2 accese la peronul de tramvai, cu cate o scara fixa si lift.

Pasajul 3: In lungime de 65 m, latime 4 m, inaltime 3 m, va subtraversa Sos. Oltenitei pe partea dinspre Berceni si va relationa direct vestibulul statiei de metrou Piata Sudului cu peroanele statiei de tramvai. Va avea 2 accese corespunzatoare peroanelor de tramvai, dotate fiecare cu cate o scara fixa.

Pasajul 4: In lungime de 32 m, inaltime 3 m, latime 4 m, va subtraversa Str. Serg. N. Vasile pe directia est-vest si va avea 2 accese: cel vestic la intersectia cu Str. Secuilor si cel estic in dreptul cimitirului “Caramidarii de jos”, dotate fiecare cu cate o scara fixa si lift.

4. Refugii de tramvai: 4 refugii, pe Sos. Oltenitei.

5. Refaceri si amenajari spatii verzi: Terenul aferent lucrarilor este delimitat de intersectia Sos. Oltenitei cu Calea Vacaresti si Str. Nitu Vasile. Limitele proiectului sunt Sos. Oltenitei – circa 130 m in stanga si in dreapta intersectiei; Calea Vacaresti – pana la intersectia cu Str. Martisor; Str. Nitu Vasile – pana la intersectia cu Str. Secuilor.

Intersectia de la Piata Sudului este un punct nodal de penetrare auto spre centrul Bucurestiului si dinspre centru spre Cartierul Berceni si Metalurgiei, aflate in sudul orasului.

“Din cauza disfunctionalitatilor circulatiei rutiere in intersectia mai sus mentionata, se impune continuarea programului de optimizare cu reconfigurarea acestei zone si realizarea unui pasaj rutier denivelat subteran pe directia Str. Nitu Vasile – Calea Vacaresti, realizand, astfel, fluidizarea traficului in partea de sud a Capitalei. Masurile de fluidizare a traficului propuse in proiect sunt in conformitate cu reglementarile Planului Urbanistic General al Municipiul Bucuresti si Planului Urbanistic Zonal “Calea Vacaresti – Sos. Oltenitei (Piata Sudului). Modificarea solutiei de circulatie in Piata Sudului””, se arata in Raportul de specialitate semnat de Madalin Dumitru, seful Directiei Infrastructura, si de Ion Dedu, seful Directiei Transporturi din Primaria Capitalei.

Studiul de fezabilitate a fost elaborat de SC METROUL SA.

Gata in 2013

Realizarea investitiei este estimata sa dureze aproximativ 24 de luni de la data semnarii contractului de finautare. Se preconizeaza ca executia lucrarilor va incepe in iulie 2011 si se va finaliza in iunie 2013. Etapele implementarii proiectului “Modernizare Infrastructura rutiera Piata Sudului” sunt corespunzatoare principalelor pachete de activitati ce se vor derula:

• Managementul proiectului, cu o durata de 24 de luni, cuprinsa intre iulie 2010 – iunie 2013, care va acoperi toata perioada de implementare a proiectului;

• Atribuirea contractelor de achizitii publice, etapa in cadrul careia se vor pregati documentatiile si se vor lansa si derula procedurile de atribuire aferente achizitionarii serviciilor de promovare si publicitate, serviciilor de management de proiect, realizarii lucrarilor, serviciilor de supervizare, serviciilor de asistenta tehnica.

• Executia lucrarilor, cu o durata de 18 luni, in cadrul careia, pe langa organizarea santierului, realizarea lucrarilor, se vor realiza si activitati de supervizare a lucrarilor prin diriginti de santier si se vor asigura servicii de asistenta tehnica din partea proiectantului.

Magda SEVERIN

Imagine: Jean-Mihai PALSU

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.