UNTRR solicită Guvernului măsuri care să permită transporturile rutiere de persoane efectuate de operatorii români de autocare prin curse neregulate (charter), pentru transportul șoferilor profesioniști și al lucrătorilor sezonieri din România către alte state, prin eliminarea art. 11 din Ordonanța Militară nr. 7.
Iată precizările, în comunicatul transmis redacției:
„Uniunea Naționalã a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicitã Guvernului României completarea Ordonanței militare nr.7/04.04.2020 cu mãsuri prin care sã se permitã și transporturile efectuate de operatorii români de transport rutier de persoane prin curse neregulate (charter), pentru transportul șoferilor profesioniști și al lucrãtorilor sezonieri din România cãtre alte state, așa cum sunt permise, prin art. 10 – zborurile efectuate de toți operatorii aerieni prin curse neregulate (charter), pentru transportul lucrãtorilor sezonieri din România cãtre alte state, cu avizul autoritãților competente din țara de destinație.
UNTRR considerã cã așa cum se admite plecarea la lucru cu avion charter și cu autoturism, trebuie sã fie permisã și deplasarea cu autocarele, atât pentru a permite celor care au contracte sã meargã la lucru și sã degreveze presiunea pe bugetul statului, cât și pentru a permite transportatorilor de persoane sã organizeze similar cu liniile aeriene tot chartere spre țãri precum Germania, Spania, Franța.
Transportul cu autocarul este preferat de multe companii din România pentru organizarea deplasãrii personalului angajat și a lucrãtorilor sezonieri, având în vedere prețul accesibil, precum și siguranța, calitatea și flexibilitatea serviciilor oferite. În prezent, potrivit art. 11 din Ordonanța Militarã 7/2020, transportul rutier internațional de persoane prin servicii regulate, servicii regulate speciale și servicii ocazionale în trafic internațional este suspendat pentru toate cursele efectuate de cãtre operatorii de transport spre Italia, Spania, Franța, Germania, Austria, Belgia, Confederația Elvețianã, Regatul Unit al Marii Britanii și al Irlandei de Nord, Regatul Țãrilor de Jos și Turcia și din aceste țãri cãtre România, pe toatã perioada stãrii de urgențã.
În acest sens, menționãm cã multe companii de transport rutier de marfã din România apeleazã la autoturisme, inclusiv vehicule de transport persoane de 8+1 locuri, pentru a organiza deplasarea șoferilor profesioniști români în vederea preluãrii camioanelor aflate în alte State Membre UE, asigurând astfel în continuare operarea transporturilor rutiere internaționale în UE.
UNTRR solicitã Guvernului adoptarea urgentã a mãsurilor necesare pentru a permite transporturile rutiere de persoane efectuate de operatorii români de autocare prin curse neregulate (charter), pentru transportul șoferilor profesioniști și al lucrãtorilor sezonieri din România cãtre alte state UE, prin eliminarea art. 11 din Ordonanța Militarã nr. 7 și prin includerea transporturilor rutiere la art. 10 din Ordonanțã”.