UNTRR: De ce nu ar trebui izolați șoferii de camioane din transporturile internaționale

Uniunea Naționalã a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicitã Guvernului revizuirea Ordonanței Militare nr. 4 din 29.03.2020, prin excluderea clarã a conducãtorilor autovehiculelor de transport marfã cu capacitatea maximã autorizatã mai mare de 2,4 tone care realizeazã transporturi internaționale de la mãsurile de izolare/carantinare, dacã aceștia nu prezintã simptome asociate noului coronavirus (COVID-19).

„Dacã Ordonanța nu este revizuitã, astfel încât familiile șoferilor sã nu fie plasate automat în carantinã timp de 14 zile, dacã nu se renunțã la formulare și la izolare pentru șoferii de camion, atunci niciun conducãtor auto nu va mai dori sã meargã în curse”, precizează reprezentanții Uniunii.

Mai jos regãsiți câteva dintre comentariile primite pe pagina de Facebook UNTRR, dar și pe adresa de email office@untrr.ro, de la firmele de transport rutier și șoferi:

1. cel mai bine ar fi sã se renunțe și la formulare și la izolare pentru șoferii de camion asimptomatici!

2. nicio țarã din Europa de vest în afară de România nu își izoleazã șoferii de camion

3. șoferilor de camion li se mãsoarã temperatura doar la ieșire din Italia

4. șoferii nu intrã în marile aglomerãri urbane, ocolesc orașele utilizând șoselele de centurã și centrele logistice sunt în afara localitãților sau la periferie, astfel cã riscul de contaminare scade foarte mult

5. datoritã derogãrilor la Regulamentul 561/2006 privind timpul de conducere și odihnã, șoferii opresc mai rar în parcãri și nu mai socializeazã între ei, pãstrând distanțarea socialã

6. uneori șoferii sunt singurele persoane din familie care aduc un venit și atunci sunt foarte atenți sã respecte toate regulile de igienã, de distanțare socialã

7. cine va susține economia României? Dacã nu mai are cine să transporte marfã cum vom exporta și importa bunuri? Centrele logistice, magazinele, producãtorii, exportatorii vor apela la firme din afara României.

8. cine va suporta costurile de izolare? Statul? Nu cred! Cetãțeanul prin prețul produselor!

9. șoferii refuzã sã plece în curse de teama izolãrii lor și a familiilor lor la retur din cursã

10. procedurã birocraticã inutilã – cu creșterea timpului de așteptare la frontiere

11. creșterea expunerii riscului de contaminare

12. managementul firmelor de transport se preocupã în mod constant de starea de sãnãtate a șoferilor și sunt primii care pot raporta eventuale cazuri cu simptome

13. nu se blocheazã transportul rutier

14. la intrarea în România pe 4 puncte de trecere a frontierei timpul de așteptare este mai mare decât la intrare din Austria în Ungaria în condițiile în care fluxul de vehicule comerciale care intrã în România este considerabil diminuat de autovehiculele care merg spre Croația, Serbia, cele care au destinație Ungaria. Acest lucru se datoreazã formularelor inutile pentru șoferi.

15. se genereazã costuri suplimentare autoritãților DSP și poliției locale cu vânãtoarea șoferilor în localitãțile de domiciliu

16. de ce pe vameși, polițiștii, jandarmii, armata, care sunt cu mult mai expuși zilele acestea, fațã de șoferi, nu intrã în izolare împreunã cu familia? Ei dupã ce ies din turã, au dreptul sã stea cu familia, iar noi, șoferii, nu!

17. șoferii sunt speriați și refuzã sã mai plece în cursã dacã de fiecare datã apar atâtea discuții la nivelul autoritãților din România cu privire la situația lor

18. mãsura este costisitoare și inutilã atât prin practica țãrilor vestice dar și prin comparație cu alte segmente sociale cu risc real sporit de contaminare – spre care ar trebui canalizatã atenția și efortul și bugetul autoritãților DSP și prefecturilor și consiliilor locale

19. șoferii de camion sunt super izolați pe toatã durata cursei – fiind singuri în cabina sau cel mult în echipaj

20. șoferii de camion sunt expuși la contaminare cu Covid 19 tocmai prin procedurile de control de la frontiere – unde trebuie sã se dea jos din cabina sã meargã la corturile DSP

21. dacã sunt izolați la domiciliu nu avem cu ce transporta produsele alimentare pentru populație

22. dacã sunt izolați la domiciliu nu avem cu ce transporta medicamentele pentru spitale și populație

23. dacã sunt izolați la domiciliu nu avem cu ce transporta tehnica medicalã, produsele pentru dezinfectare, curãțenie pentru spitale și populație

24. în marea majoritate a cazurilor nu încarcã și nu descarcã mãrfurile/ nu au contact cu alte persoane, zonele de încãrcare / descãrcare sunt zone care în principiu sunt bine controlate epidemiologic.

25. Șoferiilor le este verificatã temperatura de cele mai multe ori la locul de încãrcare si descãrcare a mãrfii

26. Șoferii de camion intrã în contact cu extrem de puțini oameni în timpul unei curse, cu excepția controlului la frontierele România ( la intrare în Ungaria Poliția de frontierã este amplasatã la nivelul cabinei camioanelor și șoferii nu se dau jos din cabinã)

27. familiile șoferilor fac subiectul izolãrii pânã la 14 zile, chiar dacã șoferii stau doar o zi sau douã acasã, iar de multe ori membrii familiei sunt implicați în furnizarea de servicii vitale

28. Ungaria care a introdus pe 27.03.2020 conceptul de autoizolare a șoferilor maghiari la întoarcerea din curse pe teritoriul Ungariei, a renunțat la aceastã mãsurã pe 28.03.2020

29. Lucrãtorii din Politia de frontierã și DSP ar trebui sã se autoizoleze 14 zile dupã fiecare zi de lucru – având în vedere cã vin în contact zilnic cu sute de oameni care intrã în România provenind din zone roșii COVID19

30. Dacã lucrãtorii din Politia de frontierã și DSP merg acasã la familie. Familiile acestor lucrãtori ar trebui sã se autoizoleze 14 zile și membri ai familiilor ar trebui sã stea acasã cu 75% din banii de la asigurãri de stat. Mulți membri de familie (soți, pãrinți, copii) ai șoferilor lucreazã în domenii strategice pentru zilele acestea poliție, spitale, jandarmerie, comerț. Vor fi astfel afectate și alte firme care pentru moment pot lucra și pot aduce taxe la stat. În alte cazuri, membri familiei își pot pierde locul de muncã.

31. Dacã un șofer face tur-retur și stã doar 2-3 zile acasã, ar însemna cã pe întreaga perioadã a stãrii de urgențã (care poate dura luni de zile), sã nu își vadã familia, fãrã ai pune în izolare. Sunt în primul rând oameni. Dacã vine din alte zone, în regim comunitar, și are liber doar 3-4 sãptãmâni, jumãtate din aceastã perioadã o petrece departe de familie pentru “a-i proteja”. Dacã economia depinde de ei, de ce nu ii testeazã. Așa ar fi în siguranțã și ei și familiile lor,.

UNTRR așteaptã cât mai multe argumente de la firmele de transport rutier și șoferi, pentru a le prezenta de urgențã autoritãților, „pentru a elimina formulare, proceduri, birocrație – nu inutile, ci pãguboase pentru România”.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.