Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicită Guvernului României să asigure continuitatea participării ministrului Transporturilor, Lucian Șova, în Consiliul Miniștrilor de Transport UE, “pentru a apăra interesele transportatorilor români în UE, într-un context european incert și periculos, în condițiile în care urmează o perioadă extrem de dificilă pentru Președinția Română a Consiliului UE”.
Iată precizările UNTRR, în comunicatul transmis redacției:
“Instituțiile europene vor decide soarta Pachetului Mobilitate 1 în cadrul reuniunilor europene din perioada următoare, având în vedere faptul că mandatul actualei Comisii Europene și al Parlamentului European se va finaliza în prima jumătate a lui 2019 – perioadă în care România va deține, pentru prima dată, Președinția Consiliului Uniunii Europene.
În data de 03.12.2018, Consiliul de Transport UE a aprobat abordarea sa generală privind Pachetul Mobilitate 1, reprezentând poziția Consiliului pentru negocierile cu Parlamentul European (PE) în vederea obținerii unui acord asupra textelor finale ale dosarelor cheie:
- propunerea de Lege specială pentru aplicarea Directivei detașării nr. 71/1996 la transporturile rutiere;
- propunerea de revizuire a Regulamentului 561/2006 privind timpii de conducere și de odihnă ai șoferilor profesioniști;
- propunerea de modificare a Regulamentului nr.1071/2009 privind accesul la profesie și a Regulamentului 1072/2009 privind accesul la piața de transport rutier de marfă.
În data de 10 ianuarie 2019, Comisia de Transport și Turism a Parlamentului European (TRAN) va vota cele trei propuneri cheie ale Pachetului Mobilitate 1, care ar urma să fie apoi aprobate în sesiunea plenară PE din 14-17.01.2019. După aprobarea poziției Parlamentului European, Pachetul Mobilitate 1 va intra in procedura de trialog pentru armonizarea pozițiilor celor 3 instituții europene – PE, CE și Consiliul European în vederea aprobării textului final.
Având în vedere importanța majoră a Pachetului Mobilitate 1, UNTRR consideră că Ministrul Transporturilor poate răspunde nevoilor industriei de transport rutier din România și susținem prezența acestuia pe toată durata discuțiilor la nivel european privind Pachetul Mobilitate 1, pentru apărarea intereselor transportatorilor români în UE”.