„Indiferența și incapacitatea Guvernului de a reacționa în mod rapid și real la problemele reale, calicia ASF, a unor firme de asigurare și a unor finanțatori, condamnã România la moarte economicã instant”, reclamă UNTRR, care cere Executivului să rezolve urgent problemele transportatorilor rutieri afectați de criza COVID-19. Uniunea avetizează că, în caz contrar, alimentele și medicamentele populației „vor fi raționalizate, iar transportul va fi efectuat doar cu vehicule militare”.
Iată precizările transmise redacției:
„Desprinderea Guvernului de realitãțile din teren cu privire la aplicarea Articolului nr. 4 din Ordonanța Militarã nr. 4, agraveazã situația transporturilor rutiere de marfã internaționale, șoferii refuzã sã plece în curse chiar și cu încãrcãturi de medicamente și alimente, pentru cã riscã sã își punã familia în autoizolare pânã la 14 zile și chiar și pe ei, pentru cã așa înțeleg autoritãțile locale și DSP aplicarea articolului amintit din Ordonanța Militarã nr. 4.
Observãm o pasivitate inexplicabilã a factorilor de decizie, dar și din partea media, de parcã transporturile de alimente, medicamente și echipamente sunt doar treaba unor nebuni sã deruleze activitate în aceastã perioadã – firme de transport și șoferi de camion!
ATRAGEM UN MARE SEMNAL DE ALARMÃ – NU SE MAI LIVREAZÃ ECHIPAMENTE, MEDICAMENTE ȘI ALIMENTE, ÎNTÂRZIERILE AU ÎNCEPUT SÃ CREASCÃ CONSIDERABIL, IAR CAPACITATEA DE TRANSPORT ACTIVÃ SE REDUCE DE LA O ZI LA ALTA, DATORITÃ ȘOFERILOR OBLIGAȚI LA AUTOIZOLARE! INDUSTRIA TRANSPORTURILOR RUTIERE, A ALIMENTAȚIEI PUBLICE ȘI CEA FARMACEUTICÃ SUNT ÎN PERICOL IMINENT!
VEDEȚI REACȚIILE A PESTE 570.000 DE VIZITATORI AI POSTÃRII UNTRR PE FACEBOOK – DE CE NU TREBUIE AUTOIZOLAȚI ȘOFERII DE CAMION?
DEȘI AM AVUT ÎNTÂLNIRE CU PRIM-MINISTRU, MINISTRUL TRANSPORTURILOR, PE ACEASTÃ TEMÃ – CONSTATÃM CÃ NU CRED NIMIC DIN CEEA CE LE TRANSMITEM, DAR CRED STRICT RAPORTÃRILE IERARHICE ALE CELOR CARE SE ȚIN DE SCAUNE ȘI RAPORTEAZÃ CÃ TOTUL ESTE ÎN CONTROL ȘI TOTUL FUNCȚIONEAZÃ PERFECT!
SOLICITÃM ÎN AL 12-LEA CEAS MÃSURI DE CORECȚIE PRIN TEXT AL UNEI ORDONANȚE MILITARE! TOATE EXPLICAȚIILE OFERITE PE ORICE CANAL MEDIA AU FOST INUTILE – ÎN SENSUL CÃ NU AU PRODUS NICIUN EFECT ÎN MODUL DE APLICARE DE CÃTRE DSP ȘI PREFECTURI ȘI CONSILII LOCALE.
AUTORITATEA PENTRU SUPRAVEGHERE FINANCIARÃ ESTE ÎMPOTRIVA SUSPENDÃRII POLIȚELOR RCA! AU AVUT NEVOIE DE 9 ZILE PENTRU A SCRIE UN RÃSPUNS ÎNTR-O SITUAȚIE DE CRIZÃ! ASF IȚI MULȚUMIM CÃ NE SPRIJINI SÃ MURIM!
UNELE FIRME DE ASIGURÃRI AU ÎNCEPUT APLICAREA DE PENALITÃȚI PENTRU PRIMELE NEACHITATE LA TERMEN! UNII FINANȚATORI ÎN CIUDA ENUNȚURILOR FRUMOASE CÃ VOR TRATA DE LA CAZ LA CAZ CU ÎNȚELEGERE CLIENȚII BUNI – VOR DOAR SÃ IA MAXIMUM DE PE CLIENȚII BUNI ACUM! CU ACEASTÃ ATITUDINE SE REFUZÃ ȘANSA LA VIAȚÃ ECONOMICÃ DUPÃ ACEASTÃ CRIZÃ ȘI CELOR MAI BUNE FIRME CARE ACTIVEAZÃ ASTAZI ÎN DIFERITE DOMENII!
CU ACEASTÃ ABORDARE DE ACUM MIROS A MORT TOATE FIRMELE CARE BENEFICIAZA DE ACEST COMPORTAMENT!
CU ACEASTÃ ATITUDINE GENERALIZATÃ ÎMPOTRIVA MEDIULUI DE AFACERI – ROMÂNIA ESTE CONDAMNATÃ SÃ DEVINÃ UN SUPERCIMITIR ECONOMIC!
SOLICITÃM IMPLICAREA RESPONSABILÃ ȘI IMEDIATÃ A TUTUROR FACTORILOR DE DECIZIE! ÎN CAZ CONTRAR ACEASTÃ PARALIZIE DECIZIONALÃ ȘI REA VOINȚÃ DIN PARTEA UNOR ACTORI VA GENERA, NU O EPIDEMIE DE INSOLVENȚE DUPÃ TRECEREA PANDEMIEI COVID-19, CI O HEMORAGIE DE FALIMENTE IMEDIATE.
MERGEȚI ÎN MAGAZINE ȘI VEDEȚI CE MAI GÃSIȚI, ȘI ÎNCÃ EXISTÃ STOCURI, SÃPTÃMÂNA URMÃTOARE SITUAȚIA SE VA DEPRECIA SEMNIFICATIV ÎN LIPSA UNOR MÃSURI CONCRETE IMEDIATE.
Uniunea Naționalã a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicitã Guvernului:
- Modificarea imediatã a prevederilor articolului 4 din Ordonanța militarã 4, prin excluderea clarã a conducãtorilor autovehiculelor de transport marfã cu capacitatea maximã autorizatã mai mare de 2,4 tone care realizeazã transporturi internaționale de la mãsurile de izolare/carantinare, dacã aceștia nu prezintã simptome asociate noului coronavirus (COVID-19), dar și a familiilor acestora de a nu intra în izolare pânã la 14 zile.
Modificarea imediatã a formularului pe care șoferii (români) profesioniști ai autovehiculelor de transport marfã îl completeazã la intrarea în țarã astfel:
· prin includerea unei secțiuni în care sã se menționeze meseria, respectiv conducãtor
· locul de descãrcare al mãrfurilor,
· locul de parcare al autovehiculului,
· adresa de domiciliu a șoferului,
· menționat clar cã familiile șoferilor profesioniști nu sunt obligate sã rãmânã în izolare pânã la 14 zile dupã plecarea șoferilor asimptomatici în curse.
Digitalizarea formularului DSP în cazul șoferilor profesioniști prin coordonarea bazelor de date de la STS și ARR, iar declarațiile sã fie predefinite înainte ca șoferul sã ajungã la punctul de frontierã.
Permiterea șoferilor profesioniști români care dețin atestat profesional, card tahograf digital și contract de muncã la firmele de transport rutier românești sau strãine, sã se deplaseze cu avionul, microbuzul sau autoturismul personal cãtre camioanele aflate în Europa de Vest, iar la întoarcere sã nu fie plasați direct în carantinã/izolare.
2. Suspendarea pentru 9 luni a rambursãrii ratelor sã fie fãcutã pentru toate tipurile de împrumuturi: linie de credit, credit la termen, leasing financiar, leasing operațional
Suspendarea sã fie fãcutã doar pentru rata de capital, iar dobândã sã fie exceptatã de la suspendare, iar în felul acesta se asigurã continuitatea veniturilor instituțiilor financiare.
3. Realizarea unei proceduri simple la nivelul ASF și MAI de notificare electronicã a suspendãrii utilizãrii vehiculului și a asigurãrii RCA.
Legea nr.132/2017 privind asigurarea obligatorie de rãspundere civilã auto pentru prejudicii produse terților prin accidente de vehicule și tramvaie și Norma nr. 20/2017 privind asigurãrile auto din România ar trebui modificate, astfel încât firmele de transport rutier din România afectate de criza noului coronavirus sã-și poatã suspenda asigurãrile RCA fãrã a depune plãcuțele de înmatriculare/înregistrare la autoritatea care le-a eliberat.
Deși aceastã posibilitate este prevãzutã în cadrul legii 132/2017, nu poate fi operatã deoarece nu existã o procedurã pentru returnarea plãcuțelor de înmatriculare.
Solicitãm posibilitatea ca firmele sã suspende înmatricularea vehiculelor și asigurarea RCA prin completarea unei declarații pe proprie rãspundere.
Autovehiculele vor fi puse în parcãri sigure, pãzite, unde nu vor exista riscuri precum cel de furt sau de incendiu. Totodatã, s-ar putea încheia o polițã CASCO de stoc pentru camioanele parcate.
4. Modificarea Ordonanței nr. 30/2020, astfel încât sã fie aplicatã real și firmelor de transport rutier. Industria de transport rutier pornește ca și sectorul construcțiilor cu un volum redus în ianuarie și apoi în februarie și martie crește volumul, astfel cã lunile de referințã sunt slabe pentru a putea dovedi 25% mai puțin în martie decât în ianuarie și februarie. Soluția poate fi o comparație cu luna martie 2019, și de asemenea dupã 15 zile in aprilie – pentru cã se înregistreazã scãderi în continuare la volumele transportate pe mãsurã ce se opresc diferite industrii. Pe textul actual, firmele de transport cu activitate redusã cu peste 80% la final de martie, nu vor putea cere suport de la stat decât dupã închiderea situațiilor pe luna aprilie și depunerea acestora pe 25 mai, mult prea târziu pentru a putea menține angajații și astfel sunt nevoite sã procedeze la concedieri imediate.
Încurajãm firmele sã completeze chestionarul UNTRR privind efectele coronavirusului asupra transportatorilor rutieri pe covid19.untrr.ro.
5. Acordarea unei reduceri de 10% firmelor care își plãtesc integral taxele – impozit pe salarii, CAS, CASS, impozit pentru microîntreprinderi, impozit pe dividende, contribuția asiguratorie pentru muncã, în condițiile în care pentru obligațiile fiscale scadente și neachitate nu se calculeazã și nu se datoreazã dobânzi și penalitãți de întârziere, pe perioada stãrii de urgențã și 30 de zile dupã încetarea acesteia.
Firmele care încã au activitate și posibilitãți financiare de a achita aceste taxe și impozite, vor fi tentate sã amâne plata lor pentru a-și menține fluxul de bani, astfel cã bugetul statului va fi vãduvit de aceste contribuții tocmai într-o perioadã în care are nevoie cel mai mult de fonduri.
O facilitate similarã este oferitã de statul elen companiilor din Grecia, acestea urmând sã primeascã o reducere de 25% pentru plata integralã și la timp a impozitelor și contribuțiilor sociale.
6. Ridicarea restricției de circulație pentru vehiculele rutiere cu masã totalã maximã autorizatã mai mare sau egalã cu 7,5 tone, altele decât cele destinate exclusiv transportului de persoane, pe drumul național DN 1 (E60), pentru sectorul km 67+400 Ploiești (intersecție DN1 cu DJ236) – Brașov (intersecție DN1 cu DN1A) și suspendarea tuturor restricțiilor care nu vizeazã siguranța rutierã, cum ar fi un pod afectat sau un sector de drum aflat în reparații.
SOLICITÃM GUVERNULUI ȘI PARLAMENTULUI MÃSURI FERME, COORDONATE ȘI IMEDIATE PENTRU A STOPA SINUCIDEREA ECONOMICÃ A ROMÂNIEI!”