Ultima șansă pentru a vă recupera daunele din cartelul camioanelor: transportatorii rutieri se pot înscrie, până pe 31 august 2024, la Truck ReClaim pentru despăgubiri pe perioada 1997-2016.
Precizările UNTRR:
Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) colaborează cu furnizorul de servicii juridice Truck ReClaim pentru a sprijinii firmele de transport rutier din România care nu au acționat până acum pentru a-și recupera daunele provocate de cartelul camioanelor pe perioada 1997-2016 sau care nu au solicitat despăgubiri pentru camioanele noi achiziționate în perioada 1997 – 2004.
Reamintim că din 2016, după ce Comisia Europeană a decis sancționarea cartelului camioanelor, UNTRR este singura asociație din România care a venit în sprijinul firmelor de transport rutier de marfă prin implicarea în acțiunile juridice reprezentate de Casa de avocatură Hausfeld din Germania referitoare la cartelul camioanelor. Prin intermediul acestei colaborări, transportatorii rutieri români înregistrați la UNTRR au avut posibilitatea de a solicita despăgubiri, pentru perioada de timp 01.04.2004 și 2016, iar sute de procese sunt în curs de desfășurare doar în fața instanțelor din Germania.
Recent, UNTRR a încheiat o nouă colaborare cu furnizorul de servicii juridice Truck ReClaim, pentru a sprijini transportatorii rutieri afectați de cartelul camioanelor să solicite despăgubiri și pentru perioada 1997-2004, precum și pentru a da o ultimă șansă transportatorilor care nu au acționat deloc până acum împotriva cartelului camioanelor, să solicite despăgubiri pe perioada 1997-2016, urmare hotărârii Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) de anul acesta.
Furnizorul de servicii juridice Truck ReClaim, care este reprezentat legal de firmele de avocatură Hausfeld și Kapellmann, a prelungit termenul de înregistrare pentru firmele care doresc să participe la o acțiune în instanță împotriva cartelului camioanelor până la 31 august 2024, datorită cererii ridicate. Inițial, termenul de înregistrare era 30 aprilie 2024.
Cu toate acestea, a devenit evident că numeroase firme de transport care nu au întreprins acțiuni împotriva cartelului camioanelor în ultimii ani, doresc acum să profite de ultima șansă de a acționa pentru a-și recupera daunele. Numai în ultimele săptămâni, peste 1.000 de firme cu cel puțin 15.000 de camioane afectate de cartel s-au înregistrat la Truck ReClaim. Pentru a oferi miilor de alte firme de transport rutier afectate oportunitatea de a participa, termenul de înregistrare a fost prelungit până la sfârșitul lunii august 2024. Datele necesare cu privire la camioanele individuale trebuie, de asemenea, furnizate până la sfârșitul lunii august 2024, după înregistrare.
Context:
Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) și numeroase asociații europene de transport, cum ar fi BGL (Bundesverband Güterkraftverkehr Logistik und Entsorgung e.V.), AMÖ (Bundesverband Möbelspedition e.V.), BWVL (Bundesverband Wirtschaft, Verkehr und Logistik e.V.) și DSLV (Bundesverband Spedition und Logistik) colaborează cu Truck ReClaim.
Truck ReClaim oferă firmelor de transport și logistică o ultimă șansă de a solicita recuperarea daunelor provocate de cartelul camioanelor.
Din 2016, când Comisia Europeană a impus amenzi de aproape 3 miliarde de euro cartelului camioanelor, numeroase firme de transport rutier au solicitat deja despăgubiri pentru daunele cauzate de cartelul camioanelor pentru perioada de timp 01.04.2004 și 2016 cu sprijinul UNTRR, iar procesele sunt în curs de desfășurare în Germania, conform informărilor periodice transmise de UNTRR.
Cu toate acestea, multe firme nu au întreprins încă nicio acțiune, deși daunele suferite sunt probabil considerabile. În timp ce daunele reale urmează să fie determinate de economiști, o compensație între cinci și cincisprezece la sută din valoarea de achiziție, adică mai multe mii de euro pe camion, este probabil să fie realistă.
Recent, situația părea dificilă pentru transportatorii rutieri care nu au întreprins încă nicio acțiune. De câțiva ani, a devenit practic imposibil să se solicite orice alte noi despăgubiri împotriva cartelului camioanelor în Germania. Riscul ca solicitările de despăgubire a daunelor cauzate de cartelul camioanelor să fie deja prescrise era prea mare.
Situația s-a schimbat anul acesta odată cu hotărârea Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) din 1 februarie 2024. Prin această hotărâre, este stabilit în mod legal că Scania a fost implicată în cartelul camioanelor, în care producătorii de camioane au fixat prețurile între 1997 și 2011. CJUE stabilește, de asemenea, că Scania este răspunzătoare în temeiul dreptului civil pentru daunele suferite de firmele de transport și expediție ca urmare a cartelului camioanelor. Deoarece în conformitate cu legea germană membrii cartelului sunt solidar responsabili pentru întreaga daună suferită, clienții altor camioane pot, de asemenea, să-și depună solicitările de despăgubire a daunelor împotriva Scania.
Toți transportatorii rutieri români afectați de cartelul camioanelor care nu au solicitat încă despăgubiri pentru recuperarea daunelor cauzate de cartelul camioanelor pot să se înregistreze acum pe platforma online disponibilă în limba română pentru firme le de transport înregistrate la UNTRR aici: https://www.truckreclaim.com/ro/home-ro
Prin intermediul colaborării UNTRR cu Truck ReClaim, transportatorii rutieri români pot solicita despăgubiri pentru toate camioanele achiziționate, inclusiv cu plata în rate sau în leasing între 1997 și 2016.
Participarea la acest proces juridic antitrust nu implică nicio plată în avans și niciun risc legat de costuri de litigiu. Doar în caz de succes, firmele plătesc o taxă de succes de 33%. Firmele de transport înregistrate la UNTRR beneficiază de o taxă redusă.
Prin urmare, este necesar să acționați rapid, deoarece primele pretenții împotriva Scania ar putea să fie prescrise în doar câteva luni.
Furnizorul de servicii juridice Truck ReClaim va fi reprezentat legal de firmele de avocatură Hausfeld și Kapellmann.
Hausfeld este una dintre cele mai importante societăți de avocatură – dacă nu chiar cea mai importantă – în domeniul litigiilor privind pretențiile de daune în domeniul cartelurilor. Editura de renume JUVE a numit firma de avocatură Hausfeld “Firma Anului pentru Litigii” în 2019 și “Firma Anului pentru Dreptul Antitrust” în 2022. În plus, Global Competition Review listează Hausfeld ca singura firmă de avocatură din Europa specializată în reprezentarea părților vătămate fiind “firmă de elită” în domeniul dreptului antitrust.
Kapellmann, o firmă de avocatură foarte renumită, reprezintă deja clienți în procese împotriva cartelului camioanelor.
Renumitul economist în domeniul concurenței, Prof. Dr. Inderst, având o vastă experiență legată de cartelul camioanelor, alături de echipa sa, sunt responsabili pentru evaluarea economică a daunelor afirmate ale cartelului.