Decizia de a suspenda circulația dinspre Marea Britanie pe ruta Dover – Calais pentru transporturile de mãrfuri și persoane contravine grav recomandãrilor Comisiei Europene privind „culoarele verzi”, consideră UNTRR.
Iată precizările, în comunicatul transmis ZIUA CARGO:
Uniunea Naționalã a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) atrage atenția asupra deciziei de a suspenda, începând cu data de 20 decembrie (ora 23:00 GMT), circulația dinspre Marea Britanie pe ruta Dover – Calais, pentru transporturile de mãrfuri și de persoane – pe cale rutierã, aerianã, maritimã și feroviarã – pentru cel puțin 48 de ore, în condițiile în care peste 10.000 de camioane cãlãtoresc zilnic pe acest traseu în perioadele aglomerate, precum Crãciunul.
Decizia de a suspenda circulația mãrfurilor contravine grav recomandãrilor practice emise de Comisia Europeanã la data de 23 martie 2020, privind înființarea „culoarelor verzi” – puncte de trecere a frontierei pentru toate vehiculele de transport de marfã, unde verificãrile și controalele medicale eventuale se efectueazã în cel mult 15 minute.
În plus, pe 28 octombrie 2020 Comisia a propus extinderea „culoarelor verzi”, detalii aici, și în cazul transportului multimodal, precum transportul de mãrfuri feroviar și pe apã și transportul aerian de mãrfuri. Statele membre ar trebui sã asigure libera circulație a mãrfurilor fãrã întrerupere în cadrul pieței unice.
„Culoarele verzi” sunt destinate tuturor vehiculelor care transportã orice tip de mãrfuri, iar guvernele naționale ar trebui sã simplifice procedurile administrative pentru șoferii profesioniști, indiferent de naționalitate, astfel încât sã fie finalizate rapid formalitãțile la punctele de trecere a frontierei.
UNTRR solicitã sprijinul Guvernului României pe lângã autoritãțile europene și britanice pentru deblocarea situației actuale. Dacã aceasta reprezintã un test pentru ieșirea oficialã a Marii Britanii din Uniunea Europeanã, începând cu 1 ianuarie 2021, atunci este clar cã trebuie îmbunãtãțitã toatã infrastructura destinatã șoferilor din transportul rutier de mãrfuri – parcãri, restaurante, facilitãți sanitare.
La rândul sãu, Eurotunnel a declarat cã a suspendat accesul la terminalul Folkestone, începând cu ora 22:00 GMT, pentru direcția Calais. Persoanele care au rezervat loc pentru ziua de luni, 21.12.2020, vor primi înapoi contravaloarea biletului.
Terminalul de feriboturi din Portul Dover este închis pentru toate mijloacele de transport însoțite care ies din Marea Britanie pânã la o nouã notificare. Mijloacele de transport neînsoțite, cum ar fi containerele sau remorcile pe cont propriu, pot fi încã transportate.
Poliția din Kent a închis circulația de la intersecția 11A (Eurotunnel) M20, începând cu 20.12.2020, de la ora 22.00 GMT, pentru a opri orice acces al camioanelor de marfã în terminal și a activat Operation Stack.
Totodatã, autoritãțile olandeze permit circulația șoferilor profesioniști și a camioanelor dinspre Marea Britanie spre Olanda, însã din cauza restricțiilor impuse pe ruta Dover – Calais și a numãrului limitat de curse feribot între cele douã țãri, în prezent nu se mai pot face rezervãri decât peste 2 sãptãmâni.
De menționat cã din cauza apariției unei noi tulpini a virusului SARS-CoV-2 la nivelul Marii Britanii, Guvernul României a decis suspendarea zborurilor spre/dinspre Regatul Unit din/cãtre România, pentru toate aeroporturile din România, pe o perioadã de 14 zile, începând cu data de 21.12.2020, ora 19.00. De asemenea, s-a decis ca toate persoanele care sosesc în România din Regatul Unit vor trebui sã se supunã obligației de a efectua o perioadã de 14 zile de carantinã/autoizolare la o adresã declaratã la intrarea în România.
În afarã de România, alte state UE care au impus restricții persoanelor care vin din Regatul Unit sunt Italia, Germania, Austria, Franța, Irlanda, Olanda, Belgia, Grecia, Finlanda, Polonia, Danemarca, Bulgaria, Estonia, Letonia, Lituania, Croația, dar și Elveția sau Turcia.