UPS a selectat compania de consultanță fiscală PwC* pentru a ajuta companiile din afara Uniunii Europene să îndeplinească noile cerințe de TVA la importurile din UE.
Uniunea Europeană a introdus noi reguli care reglementează taxa pe valoare adăugată (TVA) aplicată vânzărilor e-commerce transfrontaliere. Aceste modificări au intrat în vigoare de la 1 iulie 2021 și includ eliminarea scutirii de TVA pentru bunurile importate în UE cu o valoare de până la 22 EUR. De asemenea, a fost introdus un sistem special pentru vânzările la distanță de bunuri de mică valoare importate în UE din țări terțe sau teritorii.
Import One Stop Shop (IOSS) este un portal online care simplifică declararea și plata TVA pentru vânzările online de mărfuri în valoare de până la 150 EUR importate în UE. IOSS îmbunătățește experiența clienților prin taxarea cumpărătorului în momentul achiziției, evitând costurile neprevăzute sau întârzierile cauzate de formalitățile vamale în momentul livrării.
În cadrul programului IOSS, companiile de comerț electronic vor furniza transportatorului un număr IOSS de identificare TVA, care va fi transmis apoi autorităților vamale, asigurându-se că nu va fi perceput TVA pentru mărfuri la sosirea în UE. Companiile din afara UE sau din țări fără un acord de asistență reciprocă în materie de TVA vor trebui să numească un intermediar pentru a utiliza acest program de import.
UPS a selectat firma de consultanță PwC care va oferi servicii de intermediere și conformitate clienților UPS eligibili, la tarife reduse. Ca urmare a acestui acord, clienții vor primi asistență cu privire la înregistrarea IOSS și depunerea declarațiilor IOSS, informații lunare privind plățile TVA și actualizări relevante pentru afacere.
„Este esențial pentru noi să ne susținem clienții din peste 220 de țări și teritorii din întreaga lume, ajutându-i să concureze la nivel internațional și oferindu-le o experiență excelentă”, a declarat Stuart Lund, vicepreședinte International package customs brokerage la UPS. „Încurajăm companiile din afara UE să utilizeze acest serviciu, astfel încât să continue să le ofere clienților din UE o experiență de cumpărare transparentă și fără probleme.”
* PwC Business Advisory Services BV. Prestarea serviciilor oferite de PwC va fi supusă unei proceduri de acceptare din partea clientului și aprobărilor necesare. Cuvântul „client” din acest text se referă la clienții UPS care aleg să lucreze cu PwC și care trec de procedura de acceptare PwC pentru clienți.