Modernizarea a constat în dotarea acestora cu mobilier nou, fotolii cu spătare rabatabile asemenea celor din avion, instalație de climatizare, toalete ecologice, sistem de informare a pasagerilor (cu display-uri atât în interiorul vagonului, cât și în exteriorul acestuia), sistem de detecție a incendiilor (detector de fum și stingător), precum și un dispozitiv SOS prin care pasagerii pot lua legătura cu mecanicul de locomotivă, în situații de urgență.
Totodată, vagoanele au acum uși laterale cu sistem de închidere/deschidere selectivă (deblocarea selectivă a ușilor de către mecanicul de locomotivă, pe partea cu peronul, similar cu sistemul închidere/deschidere a ușilor de la metrou).
Viteza maximă de circulație a acestora este de 200 Km/h. Proiectul este în valoare de 22,18 milioane de lei, din fonduri proprii.
Cele două locomotive expuse fac parte și ele dintr-un lot de șase unități de tracțiune electrică. „Astfel, SCRL Brașov urmează să finalizeze modernizarea a încă două locomotive electrice, iar Reloc Craiova să finalizeze reparația planificată a altor două locomotive electrice. Costurile proiectelor de modernizare și de reparație planificată aferente lotului de șase locomotive sunt de 22,4 milioane de lei”, a precizat CFR Cîlători.
Caracteristici tehnice:
Locomotiva electrică tip EC de 3400 KW
- viteza maximă de circulație 160 km/h;
- reglaj pe joasă tensiune (fără sistem graduator-selector);
- convertizoare statice pentru alimentare servicii auxiliare;
- automat programabil (calculator de bord) comandă tracțiune și servicii auxiliare;
- instalație supraveghere video interior-exterior;
- instalație pentru deschiderea selectivă a ușilor.
Locomotiva electrică tip EA de 5100KW
- viteza maximă de circulație 200 Km/h;
- reglaj pe joasă tensiune (fără sistem graduator-selector);
- convertizoare statice pentru alimentare servicii auxiliare;
- automat programabil (calculator de bord) comandă tracțiune și servicii auxiliare.
La evenimentul de prezentare au participat, alături de directorul general al CFR Călători, Traian Preoteasa, ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, și reprezentanți ai Atelierelor CFR Grivița, SCRL Brașov, Remarul 16 Februarie și ai Autorității pentru Reformă Feroviară.