Vagoane și locomotive modernizate de CFR Călători din fonduri proprii

CFR Călători a prezentat în 4 iunie, în Gara de Nord București, câteva vagoane și locomotive modernizate din fonduri proprii, în cadrul unui proiect în valoare de aproximativ 44,6 milioane de lei.
 
Vagoanele expuse, clasa a II-a, fac parte dintr-un lot de șase, medernizate conform standardelor UE, la Atelierele CFR Grivița, prin programul investițional derulat în regim propriu de către CFR Călători. Acestea urmează să fie introduse în compunerea trenurilor de călători în trafic intern și internațional, contribuind astfel la creșterea capacității de preluare a cererii zilnice de trafic. 
 
 

Modernizarea a constat în dotarea acestora cu mobilier nou, fotolii cu spătare rabatabile asemenea celor din avion, instalație de climatizare, toalete ecologice, sistem de informare a pasagerilor (cu display-uri atât în interiorul vagonului, cât și în exteriorul acestuia), sistem de detecție a incendiilor (detector de fum și stingător), precum și un dispozitiv SOS prin care pasagerii pot lua legătura cu mecanicul de locomotivă, în situații de urgență.

Totodată, vagoanele au acum uși laterale cu sistem de închidere/deschidere selectivă (deblocarea selectivă a ușilor de către mecanicul de locomotivă, pe partea cu peronul, similar cu sistemul închidere/deschidere a ușilor de la metrou). 

Viteza maximă de circulație a acestora este de 200 Km/h. Proiectul este în valoare de 22,18 milioane de lei, din fonduri proprii.

Cele două locomotive expuse fac parte și ele dintr-un lot de șase unități de tracțiune electrică. „Astfel, SCRL Brașov urmează să finalizeze modernizarea a încă două locomotive electrice, iar Reloc Craiova să finalizeze reparația planificată a altor două locomotive electrice. Costurile proiectelor de modernizare și de reparație planificată aferente lotului de șase locomotive sunt de 22,4 milioane de lei”, a precizat CFR Cîlători.

Caracteristici tehnice:

Locomotiva electrică tip EC de 3400 KW

  • viteza maximă de circulație 160 km/h;
  • reglaj pe joasă tensiune (fără sistem graduator-selector);
  • convertizoare statice pentru alimentare servicii auxiliare;
  • automat programabil (calculator de bord) comandă tracțiune și servicii auxiliare;
  • instalație supraveghere video interior-exterior;
  • instalație pentru deschiderea selectivă a ușilor.

Locomotiva electrică tip EA de 5100KW

  • viteza maximă de circulație 200 Km/h;
  • reglaj pe joasă tensiune (fără sistem graduator-selector);
  • convertizoare statice pentru alimentare servicii auxiliare;
  • automat programabil (calculator de bord) comandă tracțiune și servicii auxiliare.
Sistemul de închidere selectivă a ușilor la vagoane se va regăsi și pe materialul rulant al CFR Călători modernizat prin programul de investiții finanțat din fonduri PNRR (139 de vagoane și 75 de locomotive).
 

La evenimentul de prezentare au participat, alături de directorul general al CFR Călători, Traian Preoteasa, ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, și reprezentanți ai Atelierelor CFR Grivița, SCRL Brașov, Remarul 16 Februarie și ai Autorității pentru Reformă Feroviară.

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, și directorul general al CFR Călători, Traian Preoteasa
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu: „Toate cele 7 contracte (în valoare de aproximativ 900 de milioane de lei, fără TVA) au fost semnate anul trecut (2023), în luna decembrie, și sunt în derulare. Estimez că, încă de anul acesta (cel mai probabil în luna octombrie), va fi complet modernizat primul tren (o locomotivă si 12 vagoane)”.
 
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, și președintele Autorității pentru Reformă Feroviară, Ștefan Roșeanu
 „Toate proiectele de investiţii derulate de CFR Călători prin fonduri proprii sunt licitate transparent, prin Sistemul Electronic de Achiziții Publice – SICAP conform procedurilor legale în vigoare şi sunt adjudecate de către întreprinderile de profil din România. CFR Călători este ferm angajată în realizarea de investiţii pentru creşterea şi modernizarea parcului de vehicule feroviare pe care îl deţine, în paralel cu îmbunătăţirea serviciilor oferite călătorilor”, au transmis reprezentanții operatorului feroviar național.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.