Vama Racovăț a fost redeschisă între România și Ucraina, deocamdată doar pentru traficul ușor, de până la 3,5 tone, iar autoritățile județene din Botoșani au în plan realizarea unui centru multimodal la Bucecea.
Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI) va prelua în administrare DJ298 și DJ291C de la Consiliul Județean Botoșani, pentru a permite și transportatorilor de mărfuri să treacă prin PTF Racovăț, reducând astfel cozile de camioane de la Siret, la frontiera cu Ucraina.
CNAIR va face investiții pentru a crește portanța celor două șosele până la limita maximă permisă de 40 de tone.
Închis în 2010, pentru că nu mai corespundea cerințelor unui punct de frontieră, PTF Racovăț urmărește reducerea presiunii din PTF Siret – Porubne, din județul Suceava, care este principalul punct de trecere a frontierei dintre România și Ucraina, unde cozile de camioane s-au întins chiar și pe 20 de kilometri.
Proiectul unui centru intermodal reprezintă o corelare a transportului urban cu cel extern și feroviar. Astfel, se dorește construirea unui hub internațional de mărfuri în orașul Bucecea, care să fie ulterior direcționat către destinații din alte state de pe teritoriul UE.
Doina Federovici, președintele Consiliului Județean Botoșani: „Ne-am asumat aceste planuri de viitor prin crearea unei infrastructuri de calitate atât pe partea rutieră, cât și pe linie feroviară. Este și demersul pe care l-am făcut, prin modernizarea tronsoanelor de cale ferată Iași-Dorohoi-Leorda și Botoșani-Leorda-Verești. Am solicitat Ministerului Transporturilor realizarea unui centru intermodal la Bucecea. Orașul Bucecea, care se află la intersecția mai multor căi de transport importante, având o poziție strategică în actualul context geopolitic și mai ales ținându-se cont de realizarea coridoarelor verzi de transport, care în viitor vor fi folosite pentru reconstrucția țării aflată în război,Gara Bucecea, unde ar fi putea fi dezvoltat acest centru intermodal, se află la 5 km de viitorul drum expres, la 25 de km de Suceava, 25 de km de Botoșani și la 50 km față de vama de la Siret și tot la 50 de km de vama de la Racovăț”.
Reabilitarea tronsoanelor de cale ferată este importantă deoarece transportul feroviar este considerat cel mai pretabil pentru exportul de marfă din Ucraina către țările europene.