Camioane care se conduc singure, depozite de marfă automatizate, sisteme de monitorizare a vehiculelor, drone – acestea nu sunt elementele unui SF hollywoodiaan, ci soluțiile logisticii viitorului. Răspândirea acestor tehnologii va eficientiza circulația bunurilor de larg consum la nivel global, care se va desfășura mai rapid și în condiții sporite de securitate.
Recent, pe 27 aprilie, Europa a sărbătorit Supply Chain Day, un bun prilej pentru WebEye de a evalua cum stau lucurile în prezent și încotro se îndreaptă domeniul transportului de marfă. Este cert că în următorii 5 – 10 ani, acesta va suferi modificări uriașe, date fiind globalizarea, influența Internetului și a ritmului automatizării. Informația este accesibilă azi oriunde și oricând, crește cererea de a avea date personalizate iar deciziile pot fi luate mai rapid.
Logistica viitorului va fi stimulată, de asemenea, de inovații în alte domenii precum industria auto, unde lucrurile progresează către dezvoltarea camioanelor fără șofer, a vehiculelor coordonate în rețea și a livărilor cu drone. O altă tehnologie demnă de luat în calcul este printarea 3D, a cărei evoluție și adoptare pe scară tot mai largă ar putea scurta lanțul de aprovizionare, cu efect direct asupra reducerii cheltuielilor de livrare. Dezvoltarea comunicării M2M – machine to machine – va avea un impact benefic asupra automatizării proceselor logistice la nivelul depozitelor iar serviciile de livrare vor fi mai punctuale și mai sigure cu ajutorul folosirii pe scară largă a sistemelor de suport pentru siguranța șoferilor.
„Aceste tendințe vor influența semnificativ modul în care va funcționa logistica și vor deschide cu siguranță orizonturi noi pentru dezvoltarea unor soluții mai rapide și mai sigure. Până când vor fi puse în practică aceste soluții avangardiste avem încă destuile de făcut pentru a eficientiza activitatea și mă refer aici la o planificare mai bună a proceselor, la monitorizarea și la valorificarea informațiilor care pot fi obținute în timpul diverselor procese”, a spus Levente Gall, directorul general al WebEye România.
Potrivit WebEye, furnizorul de servicii telematice cu cea mai dezvoltată prezență la nivel european, informațiile care pot fi extrase din sistemele aflate pe vehicule sunt tot mai relevante pentru activitatea în domeniul logisticii la nivel local și internațional. Într-o lume în care accesul la date în timp real este tot mai la îndemână, analiza acestor informații și planificarea care decurge din ea pot fi un instrument util de mărire a capacității de transport, de pildă, ca și de reducere a costurilor serviciilor.
„Suntem acum într-un moment în care, în loc să facem inspecții manual primim alerte setate la momente predeterminate pentru a ști când este necesar să ducem vehiculul în service. Este posibil ca, în viitor, aceste alerte să fie generate de status-ul de diagnostic al componentelor vehiculelor, astfel încât vom ajunge să le ducem în service doar atunci când este cu adevărat necesar să înlocuim o piesă”, a mai spus Levente Gall.
WebEye Telematics Group
WebEye Telematics Group este format din Lambda-Com Ltd., societatea-mamă care se ocupă cu dezvoltarea soluțiilor de telematică – și WebEye International, divizia comercială care include filialele companiei din 14 țări europene. Serviciile bazate pe tehnologia GPS/GPRS – “Soluțiile WebEye” sunt un instrument indispensabil companiilor de transport, expediție și logistică pentru eficientizarea activității și reducerea costurilor.