Românii și-au mărit bugetul de călătorii. În 2022 au cumpărat mai multe bilete de avion, la prețuri sensibil mai mari. Cum era de așteptat, Italia este din nou destinația către și dinspre care românii au zburat cel mai mult, urmate de cursele interne (este al doilea an în care destinațiile interne ocupă a doua poziție în topul popularității) și cele spre și dinspre Marea Britanie, Spania, Grecia, Franța și Germania, potrivit datelor emise de Vola.ro.
Precizările transmise ZIUA CARGO:
Ridicarea restricțiilor impuse de pandemie și dorința românilor de a pleca mai mult și mai des după o lungă perioadă de interdicții s-au tradus într-o creștere semnificativă a călătoriilor din această vară.
Vola.ro s-a dezvoltat puternic în ultimul an, având o creștere de 152% a venitului net, în comparație cu 2021, și o creștere de 142% a tranzacțiilor intermediate, în raport cu anul trecut. Rezultatele obținute de Vola sunt un semn foarte bun pentru întreaga industrie, care începe, treptat, să revină la dinamica dinaintea pandemiei.
Conform Vola.ro, există și o creștere semnificativă la nivelul biletelor vândute în perioada iunie – august în comparație cu anul trecut. Mai exact, Vola a vândut 96.403 bilete pe timp de vară în 2021, pe când anul acesta a vândut 106.118 bilete, cu aproximativ 10% mai multe ca anul trecut, un nivel apropiat de cel pre-pandemic. În același timp, aceștia au rezervat cu 22 de zile înainte, spre deosebire de 17 zile înainte anul trecut, semn că acum, în contextul în care nu mai sunt restricții și există o siguranță mai mare privind deplasările, românii au încredere să facă rezervări din timp, astfel încât să prindă prețuri mai bune.
În prezent, prețul mediu pentru un bilet dus-întors în zona Europei se situează între 130 și 150 euro.
„Vara aceasta am fost cu toții martorii efectului de bumerang generat de pandemie. Dacă în 2021 românii au preferat în număr destul de mare destinațiile interne, sezonul acesta de vară a însemnat revenirea la obiceiurile de consum post-pandemice. Astfel am revăzut în lista rezervărilor city break-urile, călătoriile în marile capitale europene, călătoriile la shopping etc. Singura diferență semnificativă sunt prețurile mai mari la biletele de avion, ținând cont de cererea mare și de oferta încă redusă la biletele de avion. Eforturile noastre au mers în direcția dezvoltării unor soluții pro-active la situația amânărilor și anulărilor de zboruri, un astfel de produs fiind si Vola Trip Protect. În continuare presiunea cea mare în industria aeronautică nu va fi pe cel mai mic preț, ci pe cele mai prompte servicii”, a declarat Claudia Tocilă.
Unde au călătorit românii cel mai mult, în vara lui 2022?
Conform Vola.ro, datele nu au relevat schimbări majore în ceea ce privește destinațiile alese de români, Italia, Marea Britanie, Spania, Grecia, Franța și Germania, alături de marile orașe din România, fiind din nou în top. Având în vedere că acestea sunt și statele în care există cele mai mari comunități români, cei mai mulți au călătorit pentru a-și vizita familiile din diaspora sau de acasă. Grecia, una dintre țările preferate de români pentru concediile de vară, este iarăși în topul clasamentului, mai ales că, în acest an, companiile aeriene și-au extins portofoliul cu foarte multe destinații de aici.
În ceea ce privește durata călătoriei, media a scăzut de la 10 zile în 2021 la 8 zile în 2022, semn că românii aleg să călătorească acum mai des, dar să stea mai puțin la destinație, având în vedere că nu mai sunt restricții și că au acum o flexibilitate mai mare în ceea ce privește deplasările.
Cât despre orașele europene alese de români, Londra, Milano, Bruxelles, Viena, Paris și Barcelona sunt în topul listei vara aceasta. Dintre cele de la noi, Timișoara și Cluj-Napoca sunt destinațiile alese frecvent de români, cu mențiunea că pe ruta București – Cluj-Napoca a existat o creștere semnificativă în perioada festivalurilor, Electric Castle în iulie și Untold în august.
Vola Trip Protect, o măsură în plus pentru siguranța financiară a pasagerilor
În aprilie, pe fondul problemelor ce țineau de anularea sau modificarea orarului de zbor cu care se confruntau pasagerii, Vola a lansat un serviciu meniu să le ofere clienților săi mai multă siguranță. Pe scurt, Vola Trip Protect garantează continuarea călătoriei, indiferent dacă zborul pasagerului suferă anulare, întârziere sau modificare de orar.
În cazul unei astfel de situații, Vola se ocupă să găsească rapid un alt zbor și plătește alte bilete către orice companie aeriană care are rută către destinația dorită de client. În acest fel, scapi de stresul cauzat de teama de a nu ajunge în timp util la destinație sau de a-ți rata călătorie.
Prin urmare, pasagerii care au rezervat un bilet de avion prin Vola cu Trip Protect au garanția că vor beneficia de asistența rapidă Vola și că deplasarea lor va avea loc, indiferent de anulările sau întârzierile anunțate de compania aeriană la care au bilet.
Serviciul funcționează simplu și eficient și poate fi adăugat de clienții care achiziționează bilete de avion prin Vola.ro în momentul rezervării, în etapa de dinaintea finalizării plății. Simplu și rapid.
Despre Vola.ro
În 2019 Vola a fost desemnată printr-un studiu Mercury Research drept cea mai de încredere și cea mai recomandată agenție de turism online din România. Compania a avut, încă de la înființare, o dinamică explozivă, atât ca cifră de afaceri, cât și ca număr de angajați și clienți. Vola.ro deservește persoane fizice sau companii, oferind servicii complete de turism: suport pentru rezervarea biletelor de avion de linie și low-cost, opțiunea de bilete rambursabile, rezervări hoteluri, city-break-uri, vacanțe, asigurari medicale de călătorie și servicii de rent-a-car. De asemenea, Vola.ro este prima companie din România care a fost clasată pe primul loc, pentru trei ani consecutivi, în topul Deloitte Technology Fast 50, în Europa Centrală. În 2015, Vola.ro a primit o investiție de 5 milioane de euro din partea 3TS Capital Partners, același fond care a mai investit în Romania în Elefant.ro, InternetCorp, Zoot și Vector Watch. În 2019, Vola.ro a avut o cifră de afaceri de aproximativ 10.6 milioane de euro la un volum de tranzacții de 71 milioane de euro.