Volvo Buses are ambiții mari când vine vorba de sustenabilitate și, până în 2040, își propune să aibă un lanț de aprovizionare complet decarbonizat. Pentru a contribui la realizarea acestui lucru, Volvo Buses și furnizorii săi vor folosi capacitățile unice ale Inteligenței Artificiale (AI).
Volvo Buses și-a stabilit obiectivul ambițios de a-și reduce emisiile de gaze cu efect de seră din lanțul de aprovizionare cu 25% deja în 2025 și cu 100% până în 2040. Abordarea „de la leagăn până la mormânt” a companiei în ceea ce privește emisiile de gaze cu efect de seră înseamnă că reducerile trebuie să fie realizat pe întregul său lanț valoric, se arată într-un comunicat de presă.
„Trebuie să ne uităm la lanțul de aprovizionare pentru a ne putea atinge obiectivele. Aceasta include și colaborarea cu partenerii noștri de aprovizionare pentru a-și reduce amprenta de gaze cu efect de seră”, spune Kitty Muffolini, SVP Achiziții Volvo Buses.
Cum poate AI susține decarbonizarea
Pentru a sprijini mai bine furnizorii săi în eforturile lor de decarbonizare, Volvo Buses va folosi AI. Un prim pas va fi preluarea datelor din propriile sisteme și adunarea detaliilor despre fiecare furnizor și piesă sau componentă dintr-un autobuz sau autocar. Acestea vor fi combinate cu datele din baze de date externe de mediu, pentru a calcula emisiile de gaze cu efect de seră ale fiecărui material inclus în piese.
„AI ne va oferi informații solide bazate pe fapte și date exacte pe care apoi le putem analiza și asupra cărora le putem acționa. Putem vedea, de asemenea, «puncte fierbinți» de carbon, ceea ce facilitează prioritizarea activităților în colaborare cu partenerii noștri furnizori”, a afirmat Kitty Muffolini.
Odată ce toate aceste informații sunt colectate într-un singur sistem, AI va genera sugestii despre modul în care fiecare furnizor își poate reduce gazele cu efect de seră. De asemenea, va oferi propuneri pentru piese care pot fi schimbate și înlocuite cu alternative cu emisii mai reduse.
AI-ul, de-a lungul lanțului de aprovizionare
Instrumentul AI va fi introdus treptat și se preconizează că va fi pe deplin operațional până la începutul anului 2025. Ambiția, în viitor, este de a folosi informații bazate pe AI ca bază pentru discuțiile cu fiecare furnizor. Împreună cu Volvo Buses, un checklist de decarbonizare, cu activități stabilite, va fi creat și urmat în timp.
„Acesta va fi un instrument pentru toți cei care lucrează cu achiziții în cadrul Volvo Buses și Volvo Group. Va fi folosit pentru a iniția discuții și a fi transparent împreună cu furnizorul. Suntem total convinși că au aceleași ambiții ca noi și că colaborarea este calea de urmat pentru reducerea gazelor cu efect de seră”, a spus Kitty Muffolini.