WebEye, lider pe piața regională a soluțiilor telematice, a finalizat procesul de reorganizare a companiei, devenită în luna noiembrie societate cu răspundere limitată, acțiune menită să susțină obiectivele sale principale – listarea la bursă, dezvoltarea companiei și proiectele privind achizițiile.
Povestea WebEye
Soluțiile IT sunt valabile în transportul rutier de la jumătatea secolului XX, prin apariția tahografului, însă pasul revoluționar a fost folosirea sateliților GPS pentru activități civile de monitorizare a vehiculelor. Acesta a fost de altfel și momentul când WebEye s-a lansat în domeniul telematicii. Predecesorul său, compania Lambda-Com, a început operațiunile în 2001, cu un service auto. După primii 10 ani de activitate a fost necesară regândirea comunicării și a mecanismelor de luare a deciziilor.
În 2005, compania se impusese deja ca lider de piață în Ungaria și doi ani mai târziu a început procesul de extindere intrernațională, prin deschiderea filialei din România. În 2012, WebEye și-a extins rețeaua la nivel european, prin înființarea WebEye International.
Inițial, activitatea principală a fost livrarea datelor necesare printr-un sistem de comunicare bazat pe GPS și producerea echipamentelor hardware. Provocările WebEye precum adaptarea la tendințele unei piețe aflate în permanentă schimbare și oferirea de date au determinat schimbări de natură tehnologică și organizațională la nivelul companiei care a ajuns astăzi la peste 300 de angajați.
Mobility-as-a-service
În pas cu apariția echipamentelor mobile și cu capabilitățile tot mai rapide de transfer de date au evoluat și așteptările consumatorilor. În afară de datele extrase din echipamentul hardware, companiile din domeniul transportului de mărfuri solicită date externe, disponibile din surse externe. Ele au pretenția să primească informații într-un format ușor de înțeles despre toți factorii care au impact asupra business-ului.
Trei sferturi din logistică va continua să își desfășoare activitatea pe șoselele publice, dar datorită avansului tehnologic exploziv, în 2030 se va ajunge la înjumătățirea costurilor și timpului pentru transport, în timp ce utilizarea vehiculelor se va tripla. Cea mai importantă tendință a ultimilor ani este aceea că, pe măsura dezvoltării de noi unelte smart, logistica rutieră este percepută de piață drept serviciu, conceptul de „mobility-as-a-service” devenind dominant.
WebEye urmează tendințele pieței, astfel că a decis să își consolideze poziția de lider regional într-un mod mai eficient, prin transformare multidimensională.
„Obiectivele noastre pentru 2023 sunt creșterea numărului de soluții telematice active de la 64.000 la 200.000, dublarea veniturilor din vânzări, creșterea ratei de export la 80% și introducerea guvernanței corporative și a unui sistem financiar pentru a susține toate acestea”, a spus Pal Nemeth, CEO al nou-înființatei companii WebEye Telematics ltd. Fundația acestor planuri ambițioase a fost pusă: în ultimii doi ani compania s-a consolidat la nivel de management și a construit un puternic centru de dezvoltare în Ungaria, care vizează în principal piața logisticii din Europa Centrală și de Est. Obiectivul pe termen lung este de a încununa această perioadă de succes prin listarea la bursă, astfel încât să se poată trece la alte proiecte și mai ambițioase. Un pas important pentru listarea la bursă s-a făcut deja, fuziunea pe verticală a Lambda-Com și WebEye International într-un succesor comun, WebEye Telematics ltd.
WebEye Telematics Group se ocupă cu dezvoltarea soluțiilor de telematică – și WebEye International, divizia comercială care include filialele companiei din 14 țări europene. În 2017, grupul a înregistrat o cifră de afaceri consolidată de peste 14 milioane de euro. Serviciile bazate pe tehnologia GPS/GPRS – “Soluțiile WebEye” sunt un instrument indispensabil companiilor de transport, expediție și logistică pentru eficientizarea activității și reducerea costurilor.