Peste 50 de zboruri de repatriere sunt anunţate, până miercuri după-amiază, pentru perioada 2-13 martie, pe Aeroportul Internaţional „Henri Coandă” Bucureşti.
Acestea au ca destinaţie Atena, New Delhi, Cairo, Mumbai, Istanbul, Casablanca, Medina, Kuweit, Hindon, Lisabona, Amman şi Tbilisi. Programul se actualizează permanent şi noi curse pot fi adăugate, informează Compania Naţionale Aeroporturi Bucureşti (CNAB).
Astfel, pentru 2 martie, au fost programate 16 zboruri charter de repatriere pentru 3.079 de cetăţeni ai altor state care se aflau pe teritoriul Ucrainei în momentul declanşării conflictului militar cu Rusia. Astfel, patru companii aeriene indiene vor opera zboruri către New Delhi, Mumbai, Hindon şi Kuweit, transportând un număr total de 1.486 de cetăţeni indieni.
De asemenea, compania aeriană Garuda Indonezia va opera un zbor de repatriere pentru un număr de 199 de pasageri, decolând către Medina, Royal Jordanian Air Force va opera un zbor cu destinaţia Amman (70 de pasageri), Royal Air Maroc va opera un zbor cu destinaţia Casablanca (159 pasageri), Brazilian Air Force va opera un zbor cu destinaţia Lisabona, iar compania aeriană Turkish Airlines va opera cinci zboruri cu destinaţia Istanbul, transportând 1.165 de pasageri.
În aeroport au fost organizate zone speciale de aşteptare pentru pasagerii care urmează a fi repatriaţi, iar aceştia au la dispoziţie un flux special destinat şi o zonă dedicată efectuării controlului de frontieră. În cel mai scurt timp, în faţa terminalului Plecări, vor fi amplasate corturi pentru a prelua pasagerii care aglomerează zona publică pe perioada aşteptării, înaintea formalităţilor premergătoare zborului. Corturile vor fi încălzite, iar pasagerii vor primi apă, ceai şi informaţii utile.
De asemenea, pentru a facilita transmiterea informaţiilor către pasagerii proveniţi din Ucraina, a fost constituit un punct de traducere cu interpreţi de limbă ucraineană şi rusă.
Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti mai precizează că a luat toate măsurile necesare pentru ca procesarea tuturor pasagerilor să se deruleze în cele mai bune condiţii. Astfel, a fost suplimentat personalul propriu din aeroport şi s-a solicitat suplimentarea personalului de handling şi de control.