ZF sărbătorește producția a trei milioane de motoare electrice. Compania tehnologică face față cu brio cererii globale în materie de propulsoare electrice datorită prezenței la nivel mondial.
Producția de motoare electrice s-a dublat, în 18 luni. Transformare reușită către electromobilitate.
ZF furnizează motoare electrice drept componente și propulsoare electrice ca sisteme complete pentru toate clasele de vehicule.
Precizările transmise ZIUA CARGO:
ZF a produs mai mult de trei milioane de motoare electrice, o tehnologie utilizată în întreaga lume în vehiculele electrice. ZF acoperă un spectru larg de electrificare a vehiculelor: de la mașini de pasageri cu propulsie electrică și hibrizi plug-in la motoare electrice pentru vehicule comerciale. Aniversarea producției semnifică o reducere continuă a dependenței de motoarele cu ardere internă, precum și o transformare de succes către electromobilitate.
Cererea globală de motoare electrice pentru mașinile de pasageri și vehiculele comerciale crește rapid – la fel și cifrele de producție ale ZF: „În doar 18 luni, ZF și-a dublat producția de motoare electrice de la aproape un milion și jumătate la trei milioane”, explică Roland Hintringer, șeful liniei de producție a motoarelor electrice la ZF, adăugând: “Datorită sistemelor noastre automatizate, modulare și flexibile în ceea ce privește volumul, suntem capabili să deservim toți clienții noștri globali, în funcție de necesități.”
Alte inovații pentru eficiență și autonomie extinsă
Cifrele de producție și prognozele arată că ZF face mari progrese pe calea transformării către electromobilitate. „Rolul nostru ca inovator este de asemenea un factor important”, subliniază Roland Hintringer. ZF a anunțat deja că va dezvolta motorul electric fără magnet I²SM – un motor sincron cu excitație separată, cu transfer inductiv de energie – pentru producție în serie, care, spre deosebire de conceptele fără magnet disponibile pe piață în prezent, are un design unic, compact și beneficiază de cea mai mare densitate de putere și cuplu. ZF a demonstrat recent potențialul noilor tehnologii dezvoltate, cu propulsorul electric EVSys800, care se distinge prin eficiența sporită și autonomia crescută: Prototipul este cu 35% mai ușor decât propulsoarele electrice actuale și reduce emisiile de CO2 în producție și exploatare cu 20%. Tehnologii inovatoare de înfășurare a statorului, un nou concept de răcire și designul compact fac posibile aceste salturi semnificative în optimizare.
Locații de producție la nivel mondial
ZF produce deja motoare electrice în locații din Asia și Europa; facilități de producție sunt în prezent în curs de instalare în America de Nord. Astfel, compania deservește principalele piețe auto la următoarele locații: Hangzhou și Shenyang (China), Pančevo (Serbia), Schweinfurt (Germania), Trnava (Slovacia), Saltillo (Mexic) și Gray Court (SUA).
Capacitățile unităților de producție a motoarelor electrice în locațiile existente sunt mărite în prezent, pentru a susține cel mai bine obiectivele ambițioase ale clienților în materie de sustenabilitate și protecție a climei.
Despre ZF
ZF este o companie globală de tehnologie care furnizează sisteme pentru autoturisme, vehicule comerciale și tehnologie industrială, permițând următoarea generație de mobilitate. ZF permite vehiculelor să vadă, să gândească și să acționeze. În cele patru domenii tehnologice: Controlul mișcării vehiculelor, Siguranța integrată, Conducerea automată și Mobilitatea electrică, ZF oferă soluții cuprinzătoare de produse și software pentru producătorii de vehicule consacrați și furnizorii de servicii de transport și mobilitate recent emergenți. ZF electrifică o gamă largă de tipuri de vehicule. Prin produsele sale, compania contribuie la reducerea emisiilor, la protejarea climei și la îmbunătățirea mobilității sigure.
Cu aproximativ 165.000 de angajați în întreaga lume, ZF a raportat vânzări de 43,8 miliarde euro, în anul fiscal 2022. Compania operează 168 de locații de producție în 32 de țări.
ZF în România
ZF are aproximativ 5.000 de angajați în șase locații din România (București, Timișoara, Roman, Oravița, Lupeni, Marghita). Printre acestea se numără ZF R&D Tech Center Timișoara, care s-a desprins din divizia de automotive a furnizorului român de servicii de inginerie BeeSpeed și face parte din ZF, din ianuarie 2019. BeeSpeed lucra deja pentru Divizia ZF Active Safety Systems (fosta parte a TRW) din 2008.