Pentru coridoarele de transport transeuropean, în special cele de transport pasageri, calea ferată de mare viteză este cea mai eficientă modalitate şi ar trebui să lege nodurile urbane și porturile fluviale și maritime din rețeaua centrală TEN-T. În același timp, UE trebuie să facă investiții substanțiale în dezvoltarea și modernizarea căii ferate tradiționale, a subliniat Adriana Țicău, vicepreședinta Comisiei de Transport și Turism din Parlamentul European, la dezbaterea de astăzi privind importanța transportului feroviar în UE, în special a transportul feroviar de mare viteză.
În cadrul dezbaterii a fost prezentat și un studiu privind analiza cost-beneficii pentru transportul feroviar de foarte mare viteză, care poate contribui la îndeplinirea obiectivelor Comisiei Europene de a muta transportul pe distanțe medii a pasagerilor către transportul feroviar. Acest studiu ar putea fi utilizat de către Comisia Europeană pentru evaluarea proiectelor TEN-T, astfel ca utilizarea fondurilor europene să fie cât mai eficientă.
“Prin amendamentele depuse la regulamentul TEN-T, am reușit introducerea în rețeaua centrală de transport trans-european a conexiunii București – Budapesta – Constanța, pentru realizarea de studii și lucrări pentru rețeaua feroviară de mare viteză” a conchis Vicepreședinta Comisiei TRAN. (M.B.)