Aeroportul Internațional Ghimbav-Brașov, primul construit în ultimii 50 de ani, în România, a fost finalizat și va avea lansarea oficială, pe 15 iunie anul acesta.
La numai 15 minute de centrul municipiului Brașov, noua aerogară își va primi pasagerii într-o clădire cu dotări tehnice de ultimă generație, 10 zone de check-in și un spațiu generos, de 1.200 mp – cu posibilitate de extindere. Investiția, în valoare de 130 de milioane de euro, a fost realizată din bugetul Consiliului Județean (CJ) Brașov.
Construcția, alcătuită din parter, două etaje, un etaj trei retras și acoperiș sub formă de platformă de observație pentru serviciul de meteorologie, este deja funcțională, după ce a fost racordată la rețelele de utilități și fibră optică. Turnul de control virtual, unic în România, aduce o siguranță crescută a zborurilor, precum și costuri reduse cu 50%.
Clădirea de contingență
Președintele CJ Brașov, Adrian Veștea, a prezentat clădirea de contingență a aeroportului: „La parter, spațiu eminamente tehnic, au fost instalate echipamentele pentru sistemele de comunicații radio, comunicații terestre, sistemele de navigație aeriană, serverele și echipamentele aferente sistemului remote tower, tablourile electrice, sursele de alimentare UPS și grupul electrogen. Spațiile de la etajul întâi au funcțiuni administrative, urmând a găzdui birourile angajaților, în timp ce etajul al doilea a fost împărțit într-o zonă destinată sistemelor meteo, care sunt în curs de implementare, și o altă zonă alocată pentru o ulterioară dezvoltare a sistemului de turn virtual. La etajul al treilea au fost instalate alte echipamente aferente turnului virtual, iar pe acoperiș a fost montat sistemul video format din 14 camere de luat vederi fixe și 2 camere mobile de înaltă rezoluție”.
Zboruri de calibrare
Autoritatea Aeronautică Civilă Română a efectuat zboruri de calibrare a echipamentelor de radionavigație, cu aeronava de verificări din zbor Beechcraft Super King Air înmatriculată YR-CAA, și cu 11 specialiști.
În prima etapă, ce a însumat 30 de ore de zbor, în decembrie, au fost verificați, monitorizați și evaluați din zbor parametrii mijloacelor de navigație aeriană, ai sistemelor de comunicații și de supraveghere, în vederea autorizării echipamentelor de navigație aeriană ILS/DME, DVOR/DME, sisteme PAPI (indicativ vizual de pantă) ambele direcții, balizaj luminos și sistem luminos de apropiere ambele direcții. Cea de-a doua etapă de verificări, din ianuarie, a durat tot 30 de ore și a vizat procedurile de zbor aflate în etapa de codificare”.
3 utilaje de întreținere
CJ Brașov a cumpărat, cu 9,8 milioane de lei, trei utilaje pentru întreținerea și asigurarea funcționalității în condiții de siguranță a aeroportului. Este vorba despre o autospecială pentru deszăpezire/degivrare, un tractor cu cositoare pentru întreținerea suprafețelor aeroportuare înierbate și freză de zăpadă, precum și un utilaj multifuncțional pentru întreținere suprafețe de mișcare cu atașamente.
Primele curse charter
Primele curse charter ce vor fi operate de pe Aeroportul Internațional Brașov sunt deja în discuții avansate și îi vor duce pe brașoveni în destinațiile lor favorite, comod și rapid, fără a mai fi nevoiți să facă transferul către alte aeroporturi din apropiere.
Magda SEVERIN
magda.severin@ziuacargo.ro