Analiză Vola.ro: Creștere cu 500% a biletelor de avion spre România vândute în perioada Paștelui

Obiceiurile de consum ale românilor pentru călătoriile de Paști s-au schimbat comparativ cu anii anteriori, relevă o analiză a Vola.ro. Pentru călătoriile în perioada acestei sărbători s-au vândut în anul în curs cu 500% mai multe bilete de avion cu plecare din afara țării spre România decât într-o perioadă obișnuită a anului.

Astfel, spre deosebire de alți ani în care minivacanța de Paști îi purta pe români în diferite destinații din Europa pentru city break-uri sau vacanțe, în 2016 mișcarea semnificativă înregistrată de Vola.ro a fost a românilor din străinătate care vin acasă de sărbători cu avionul. Așa cum era de așteptat, cele mai multe plecări au  fost din țări în care lucrează și există comunități mari de români, precum Italia, Spania, Marea Britanie sau Statele Unite și Canada, dintre variantele intercontinentale.

Românii din diaspora plătesc mai mult pe biletul de avion de sărbători

Din analiza Vola.ro a reieșit că, pentru perioada Paștelui, prețul mediu al unui bilet din afara țării către România este cu 18% mai mare decât prețul unui bilet din România spre străinătate. Adică cei din diaspora au plătit în medie 275 euro pe biletul de avion care îi aduce în țară, în timp ce românii care au dorit să plece în străinătate de sărbători au plătit în medie 230 euro pe biletul de avion.

Cererea foarte mare și numărul limitat de locuri a determinat epuizarea locurilor la tarife promoționale și clasele tarifare mai ieftine.

„Cele mai multe rezervări au fost făcute din timp, încă din primele luni ale anului, însă au existat și multe cereri last-minute, făcute de cei care s-au hotărât în ultima clipă să călătorească în această perioadă. Din fericire, în continuare mai există destinații spre care românii pot găsi prețuri accesibile dacă se decid acum să petreacă Paștele în afara țării. Spre exemplu, un zbor București-Roma în perioada 30 aprilie – 2 mai începe de la 112 euro sau chiar de la 80 EUR dacă se alege varianta 30 aprilie – 3 mai, iar un zbor București-Londra cu plecare sâmbătă, pe 30 aprilie și retur marți sau miercuri costă 112 euro dus-întors”, a declarat Manuela Melinescu, marketing manager Vola.ro.

Românii și-au luat maxim o zi de concediu pentru a pleca în city-break

În cazul celor care au ales să petreacă sărbătorile de Paște în stăinătate, anul acesta cei mai mulți români au preferat city break-urile în defavoarea vacanțelor mai lungi. Potrivit Vola.ro, s-a optat pentru plecări de maxim 4 zile, în diferite intervale în jurul zilei de duminică. Perioada preferată a fost cu plecare vineri, 29 aprilie și întoarcere în a doua zi de Paște, pe 2 mai. A doua variantă preferată de români a fost cu plecare sâmbătă, pe 30 aprilie și retur marți, pe 3 mai. În ambele cazuri, se pare că românii au ales variante în care să își ia maxim o zi de concediu. În ceea ce privește destinațiile, în top se regăsesc orașe ca Roma, Milano, Londra, Barcelona, Madrid sau Paris. Prețul mediu pentru un city break în perioada Paștelui a fost de 490 euro, în creștere ușoară față de anul trecut, când a fost de 470 euro.

Conform datelor Vola.ro, la deplasările în perioada Paștelui se observă o creștere a cererii la rezervările de bilete de avion pentru o singură persoană, acestea fiind făcute de românii care pleacă în străinătate sau se întorc în România pentru a-și vizita familia.

Cât despre vacanțe, de Paște românii au preferat să călătorească în grupuri de până la 4 persoane, fie cu familia și copiii, fie cu prietenii. Acestea au costat în medie 650 euro de persoană, preț care a inclus biletul de avion și cazarea pentru cel puțin 7 nopți.

Trenduri de Paște: românii vin și pleacă încărcați de bagaje

În perioada sărbătorilor cresc exponențial cererile pentru achiziția bagajelor de cală, ajungând chiar la 2-3 bagaje de cală de persoană. Totodată, cresc și solicitările de transport al animalelor de companie, de obicei de mici dimensiuni, care pot fi luate în cabina aeronavei, dar și a obiectelor fragile, cadouri pentru cei dragi de acasă.

„În mod normal, mai ales în cazul zborurilor low-cost unde bagajele de cală se plătesc întotdeauna extra, foarte mulți călatori preferă să călătorească doar cu bagaje de mână, în timp ce pentru zborurile în perioada sărbatorilor observăm o creștere semnificativă a numărului celor care călătoresc cu bagaje de cală. Și, în plus, primim multe întrebări legate de politica de bagaje a companiei cu care zboară: la câte kilograme au dreptul, ce produse pot duce în bagaj și, mai ales, dacă au voie să transporte produse alimentare, preparate tradiționale.” a mai declarat Manuela Melinescu, marketing  manager Vola.ro.

Timpul de așteptare în aeroport crește cu până la 50% în perioada sărbătorilor Conform statisticilor marilor aeroporturi europene, timpul de așteptare în aeroport poate crește cu până la 50% în perioadele de vârf, cum este și Paștele. Astfel, dacă în mod normal pentru formalitățile de check-in, control de securitate și îmbarcare erau recomandate 1,5 – 2 ore înainte de ora anunțată de decolare, Vola.ro recomandă turiștilor români ca în această perioadă să își ia o marjă de cel puțin 30 de minute în plus.

Vola.ro este cea mai mare agenție online de turism din România, având, încă de la înființare, o dinamică explozivă, atât ca cifră de afaceri, cât și ca număr de angajați și clienți. Vola deservește

persoane fizice sau companii, oferind servicii complete de turism: bilete de avion de linie și low-cost, rezervări hoteluri, city break-uri, vacanțe, asigurări medicale de călătorie și servicii de rent-a-car.

De asemenea, Vola.ro este prima companie din România care a fost clasată pe primul loc, pentru trei ani consecutivi, în topul Deloitte Technology Fast 50, în Europa Centrală. În 2015, Vola România a avut o cifră de afaceri de aproximativ 42,47 milioane de euro, înregistrând o creștere de 54% față de 2014, iar la nivel de grup, pentru toate țarile în care activează, cifra de afaceri a fost de 63,25 milioane de euro.

Anul trecut, Vola.ro a primit o investiție de 5 milioane euro din partea 3TS Capital Partners, același fond care a mai investit în România în Elefant.ro, InternetCorp, Zoot sau Vector Watch.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.