Compania de asigurări ASTRA a reînnoit, pentru al şaptelea an consecutiv, contractul de asigurare pentru flota de avioane ale TAROM, în urma câştigării licitaţiei organizate de operatorul aerian. De la anul însă, compania vrea ca la licitaţiile pentru asigurarea flotei să poată participa orice companie de asigurări din Europa.
“Respectând procedurile, anul acesta licitaţia a fost deschisă doar pentru furnizorii din România, însă intenţia noastră este ca începând de anul viitor cererea de ofertă să fie extinsă către toţi furnizorii din Europa interesaţi să participe”, a declarat, într-un comunicat, Christian Heinzmann, director executiv şi Accountable Manager la Tarom.
TAROM a achiziţionat servicii de asigurare CASCO pentru aeronavele civile şi piese de schimb (inclusiv asigurare de reducere a francizei CASCO deductibilă la aeronave şi motoare de schimb) şi de asigurare de răspundere faţă de pasageri, bagaje, marfă, poştă şi terţi, pentru perioada 1 septembrie 2013 – 30 august 2014.
Pentru cererea documentaţiei de licitaţie s-au prezentat 8 furnizori, însă doar 5 au depus ofertele, precizează TAROM, într-un comunicat. Astra a câştigat pentru că a depus oferta cu cel mai mic preţ.
Potrivit reprezentanţilor TAROM, suma licitată aduce o economie de 26% comparativ cu anul trecut, ceea ce se va regăsi în îmbunătăţirea performanţelor operatorului aerian.
Amintim că, la începutul lunii aprilie, TAROM a anunţat, pe e-licitatie, că intenţionează să organizeze o licitaţie pentru achiziţionarea de servicii de asigurare a flotei, în baza unui contract cu o valoare estimată la 2,4 milioane de dolari. Data prevăzută pentru începerea procedurilor de adjudecare era 1 mai, însă licitaţia a fost suspendată de Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC), în urma unei contestaţii depuse de Astra.
Cum TAROM risca să rămână fără asigurător, poliţa anterioară fiind valabilă în perioada 1 mai 2012 – 30 aprilie 2013, premierul Ponta a anunţat că flota va fi asigurată fără ca operatorul să mai deruleze proceduri de achiziţii publice, iar o zi mai târziu, Guvernul a aprobat o ordonanţă prin care TAROM a fost scoasă de pe lista companiilor de stat obligată să încheie contracte prin licitaţie publică.
Ulterior, compania aeriană a prelungit cu Astra, pentru 4 luni, poliţa de asigurare a flotei de aeronave.
“Compania ASTRA Asigurări a plătit cele mai mari daune din piaţa de asigurări aviatice din România. Este vorba despre cea mai mare daună plătită vreodată în România, pentru incidentul în care a fost implicată, în anul 1991, aeronava prezidenţială, 33 milioane dolari care aparţinea ROMAVIA. De asemenea, a plătit 10 milioane dolari pentru o aeronava TAROM, ca urmare a incidentului aviatic de pe Aeroportul “Henri Coandă” Otopeni din decembrie 2007, iar în aprilie 2008, Astra Asigurări a plătit 4,2 milioane dolari pentru o aeronavă ROMAVIA”, arată comunicatul TAROM.
Principalii clienţi ai ASTRA pe asigurări de aviaţie sunt Tarom, Blue Air, Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti, Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa – Aurel Vlaicu, Aeroportul Internaţional Timişoara, Aeroportul Internaţional Mihail Kogălniceanu – Constanţa, Romaero, Autoritatea Aeronautică Civilă Română şi Germania Flug.
Magda SEVERIN