Președintele și CEO al companiei KLM, Pieter Elbers, și decanul Facultății de Inginerie Aerospațială de la Delft University of Technology (TU Delft), profesorul Henri Werij, au semnat un nou acord de cooperare, la reuniunea anuală generală a IATA de la Seul pentru a face aviația sustenabilă. KLM va contribui la cercetarea TU Delft într-un concept de zbor inovator cunoscut sub numele de „Flying-V”, care cuprinde o abordare cu totul diferită a designului aeronavelor, pentru susținerea unui zbor sustenabil pe distanțe lungi în viitor.
Avionul a fost inițial conceput ca un potențial proiect de aeronavă pentru viitor, dar poate fi comparat cu cel mai avansat avion de astăzi, Airbus A350. Deși avionul nu este la fel de lung ca A350, are aceleași valori de anvergură ale aripilor. Acest lucru va permite Flying-V să utilizeze fără dificultate infrastructura existentă de pe aeroporturi, cum ar fi porțile și pistele, iar aeronava se va potrivi și în același hangar ca cel al aeronavei A350. Mai mult, Flying-V va avea același număr de pasageri – 314 în configurația standard – și același volum de încărcătură, 160 m3. Flying-V va fi mai mic decât modelul A350, oferind o rezistență mai redusă la aerodinamică.
Designul și forma aeronavei în formă de V va integra cabina pasagerilor, cala de bagaje și rezervoarele de combustibil în aripi. Forma sa aerodinamica îmbunătățită și greutatea redusă va genera reducerea cu 20% a combustibilului folosit față de Airbus A350, cea mai avansată aeronavă din prezent. Un model funcțional și o secțiune a interiorului aeronavei Flying-V vor fi prezentate oficial la KLM Experience Days în aeroportul Amsterdam Schiphol, în octombrie, cu ocazia aniversării a 100 de ani a companiei KLM.
Accentul pus pe experiența pasagerilor
Flying-V oferă cercetătorilor o oportunitate unică de a îmbunătăți experiența pasagerilor în aeronavă, de la aranjarea scaunelor în aripi până la proiectarea lor și a băilor. Totul trebuie să fie cât mai ușor posibil pentru a maximiza eficiența oferită de noua formă de aeronavă. Este luat în considerare, de asemenea, confortul pasagerilor.
Combustibil vs propulsia electrică
Flying-V este propulsat de cele mai eficiente motoare turbofan care există în prezent. Momentan, așa cum este proiectat, aeronava încă zboară pe kerosen, dar poate fi ușor adaptat pentru a inova sistemul de propulsie – folosind, de exemplu, turbofan-uri electrice.
„În ultimii ani, KLM s-a dezvoltat ca un pionier în sustenabilitate în cadrul industriei aeronautice. Dezvoltarea aviației a oferit lumii multe lucruri, oferindu-ne posibilitatea de a conecta oamenii. Acest privilegiu este asociat cu o mare responsabilitate pentru planeta noastră. KLM ia acest lucru în serios și, prin urmare, investește în sustenabilitate de mai mulți ani, permițându-i să dezvolte un spectru larg de inițiative de sustenabilitate. Suntem mândri de relația noastră de cooperare progresivă cu TU Delft, care se asociază cu strategia companiei KLM și servește drept un momen important pentru noi pe drumul de evoluție a aviației sustenabile”, a declarat Pieter Elbers, Președinte și CEO KLM.
„Suntem foarte încântați să putem coopera cu partenerul nostru de încredere KLM în misiunea noastră de a face aviația sustenabilă. Proiectele de aeronave foarte eficiente din punct de vedere energetic, cum ar fi Flying-V, sunt importante în acest sens, la fel ca noile forme de propulsie care urmează să fie folosite. Scopul nostru final este un zbor fără emisii. Colaborarea noastră cu KLM oferă o oportunitate extraordinară de a aduce schimbări reale”, a spus și Henri Werij, decanul Facultății de Inginerie Aerospațială de la TU Delft.
Despre KLM
Timp de 98 de ani, KLM a fost un pionier în industria aeriană și este cea mai veche companie aeriană care continuă să opereze sub numele său original. KLM își propune să fie compania aeriană cea mai orientată către clienți, inovatoare și eficientă din Europa, oferind servicii de încredere și produse de cea mai bună calitate.
KLM a înregistrat un record de 32,7 milioane de pasageri în 2017, oferind pasagerilor săi zboruri directe către 165 de destinații cu o flotă modernă de peste 160 de aeronave. Compania aeriană are peste 32.000 de angajați în întreaga lume. Grupul KLM a transportat în total peste 41 de milioane de pasageri în 2017. În afară de KLM, Grupul KLM include și KLM Cityhopper, Transavia și Martinair. Rețeaua KLM conectează Țările de Jos cu toate regiunile economice cheie ale lumii și este un motor puternic care conduce economia Olandei.