Aeroportul Otopeni: Comandă la taxi, prin terminale touch-screen

Începând de marţi, două terminale touch-screen pentru comenzi la taxi sunt puse la dispoziţia pasagerilor pe Aeroportul „Henri Coandă” – Otopeni, începând din luna mai, iar după 30 de zile de testare, facilitatea va înlocui integral actualul sistem de comandă telefonică. Comenzile sunt gratuite, simplificate la minimum, sistemul utilizând un soft dedicat multilanguage, dar şi o interfaţă grafică intuitivă, accesibilă inclusiv pasagerilor care nu cunosc o limbă de circulaţie internaţională. Pasagerul face comanda, iar în câteva minute maşina soseşte şi îl preia de pe peron. Pe bon este imprimat numele taxiului şi un indicativ.

Conducerea CNAB speră să obţină chiar şi venituri din această activitate, prin vânzarea „pătrăţelelor” de pe ecranul aparatului. „Fiecare companie de taxi, dacă va dori să fie prezentă acolo cu un logo, va trebui să plătească. În jur de 500 de euro va fi pornirea pentru fiecare pătrăţel. Deocamdată, avem 12 pătrăţele, deci 6.000 de euro dintr-un foc”, a explicat Cornel Poteraşu, directorul general adjunct al CNAB.

Taximetriştii-pirat, eliminaţi printr-un cod de conduită

Cei cu abateri de la Legea taximetriei sau care au practicat ilegal această activitate vor fi interzişi pe aeroport, prin implementarea unui cod de conduită la care lucrează în prezent CNAB şi Ministerul de Interne.

“Luptăm din greu pentru a elimina în totalitate prezenţa taximetriştilor-pirat. Împreună cu direcţia de securitate a aeroportului şi cu Ministerul de Interne lucrăm la un cod de conduită pe aeroport şi încercăm să interzicem prezenţa persoanelor cu amenzi neachitate”, a anunţat Poteraşu.

În paralel, conducerea aeroportului colaborează şi cu instanţele de judecată, astfel încât taximetriştii care au primit amenzi şi nu le-au plătit să fie interzişi la Otopeni.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.