În baza unui protocol încheiat între DGITL Sector 1 şi Camera Notarilor Publici din Bucureşti, începând de vineri, 7 iunie, documentele necesare efectuării unei tranzacţii imobiliare sunt transmise în format electronic cabinetului notarului. Sistemul informatic permite realizarea operaţiunilor de eliberare a certificatelor de atestare fiscală şi, la cererea contribuabilului, de înregistrare/scoatere din evidenţa fiscală a unor bunuri imobile.
Securitatea sistemului informatic, autentificarea utilizatorilor pe bază de certificate digitale calificate şi confidenţialitatea datelor transmise între utilizatori este asigurată de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS).
„Prin această colaborare cu Camera Notarilor Publici din Bucureşti, am reuşit să eliminăm birocraţia din tranzacţiile imobiliare. Orice contribuabil poate perfecta o tranzacţie imobiliară doar la notar, începând de azi, fiind scutit de statul la coadă la sediile de taxe şi impozite pentru obţinerea diverselor documente necesare vânzării-cumpărării de imobile. Operaţiunile de vânzare-cumpărare a imobilelor se fac rapid, dar mai ales în condiţii de deplină siguranţă, iar aici vreau să mulţumesc în mod special sprijinului acordat de STS”, a declarat primarul Andrei Chiliman.
Avantajele noului sistem sunt:
- reducerea riscului ca persoane de rea-credinţă să poată înstrăina bunuri, în mod fraudulos;
- combaterea evaziunii fiscale, prin reducerea numărului de cazuri care au ca obiect înstrăinarea de bunuri mobile şi imobile pentru care contribuabilii ce le deţin în proprietate nu au achitate la zi impozitele şi taxele locale la bugetul local al Sectorului 1;
- evitarea dublei impuneri asupra aceluiaşi bun impozabil/taxabil;
- eliminarea timpului pe care contribuabilii îl alocă acestor operaţiuni, prin deplasare la sediile DGITL Sector 1.
Magda SEVERIN