Companiile aeriene care operează zboruri charter spre destinații precum Egipt și Turcia au început deja să înregistreze anulări și întârzieri masive, deși sezonul turistic estival este la început.
Doar în ultimele două săptămâni au fost înregistrate 4 zboruri cu probleme (fie anulări, fie întârzieri de peste 4 ore), un zbor cu plecare de pe Aeroportul Internațional „Henri Coandă”, un zbor cu plecare din Iași și un zbor cu plecare din Cluj.
Turiștii află direct la aeroport de problemele zborului lor
De cele mai multe ori, turiștii constată de abia la aeroport că zborul le este întârziat sau anulat. Fiind vorba despre companii mai mici, cu doar câteva aeronave, orice întârziere sau defecțiune se traduce printr-un efect înlănțuit de întârzieri și turiști afectați.
„Vorbim despre firme care au doar câteva aeronave, în unele cazuri chiar și una singură, motiv pentru care orice întârziere sau defecțiune poate fi recuperată cu dificultate. Comunicarea cu pasagerii este defectuoasă iar aceștia constată la aeroport că zborul este întârziat sau chiar anulat. Săptămâna trecută am avut linia telefonică ocupată în permanență cu apeluri primite de la turiști nemulțumiți de modul în care companii precum Air Bucharest, Onur Air sau Fly Egipt au tratat problema zborurilor întârziate”, a declarat Cees Werff, director general al FlightClaim.ro.
În funcție de durata întârzierii, pasagerii sunt eligibili la compensații între 250 și 600 de euro/persoană, plus alte cheltuieli.
Pentru întârzieri de minim 3 ore, anulări sau refuz la îmbarcare în cazul plecărilor din România sau al companiilor aeriene înregistrate în Uniunea Europeană, pasagerii sunt îndreptățiți să primească între 250 și 600 de euro/persoană, plus alte cheltuieli.
Întârzieri sau anulări și la companiile de linie
De la 1 mai și până în prezent au fost înregistrate aproape 90 de zboruri întârziate sau anulate, operate de companiile de linie. Lider de top este Wizz Air, cu 27 de zboruri cu probleme, urmat îndeaproape de Tarom cu 23 de zboruri. Destinațiile care înregistrează cel mai des întârzieri sunt: Londra, Frankfurt, Roma, Munchen, dar și destinații interne precum Cluj, Iași și Timișoara.
FlightClaimEU.com este o companie specializată în asistarea pasagerilor cu zboruri întârziate, anulări sau overbooking pentru a obține compensațiile legale de la companiile aeriene. Compania este prezența pe piață europeană de 2 ani și în România de 1 an. FlightClaim.ro a obținut până acum compensații pentru peste 20.000 de pasageri din întreagă Europa și pentru peste 5.000 de pasageri din România, fără niciun cost inițial pentru pasagerii afectați.