Noile trenuri CAF achiziţionate de Metrorex au costat statul român 98 de milioane de euro dar acum trebuie cheltuiţi alţi bani, deoarece platformele trenurilor spaniole sunt mai late cu 10 cm decât cele anterioare şi nu încap în galerii. Astfel, peroanele trebuie micşorate. Conducerea Metrorex a anunţat că trenurile au trecut cu succes probele de testare şi că urmează să fie puse în circulaţie, dar sindicaliştii neagă.
Concret, salariaţii de la metrou spun că trenurile CAF sunt mai late cu aproape 10 cm decât au fost proiectate galeriile subterane şi peroanele de pe Magistrala 2. Acesta este, de fapt, motivul pentru care ele nu au fost puse în circulaţie.
„Modificări trebuie făcute atât la peroane, cât şi în curbe, mai ales în zona Piaţa Romană şi Victoriei. Trenurile sunt mai late decât galeriile noastre. În toate cele 14 staţii de pe Magistrala 2 trebuie făcute lucrări de lărgire. 6 garnituri au sosit deja, urmează să vină alte 10. Punerea lor în funcţiune întârzie”, au anunţat, astăzi, sindicaliştii de la metrou.
Liderul acestora, Ion Rădoi, spune că aceste cheltuieli vor fi suportate de Metrorex, deci de bucureşteni.
Ameninţări cu greva
Pe de altă parte, Rădoi anunţă că salariaţii metroului ar fi trebuit să primească salarii mărite cu indicele de inflaţie încă de la începutul anului, dar cum nu s-a întâmplat asta, se pregătesc de proteste.
Anul trecut în toamnă, sindicaliştii Metrorex au amânat greva anunţată încă din vară, după ce au căzut la pace cu ministrul de atunci al Transporturilor, Ramona Mănescu.
Acum, după 7 luni, constată că au fost păcăliţi şi ameninţă din nou cu proteste. Motivul principal: vor salarii mărite. Conflictul de muncă va debuta săptămâna viitoare, cu pichete la Ministerul Transporturilor. Este de aşteptat însă o nouă înţelegere, de data aceasta cu ministrul Dan Şova, aşa cum au făcut şi cei de la CFR după greva de avertisment din 22 aprilie.
Magda SEVERIN