Metrorex a lansat, în 14 noiembre, un proiect-pilot privind plata călătoriilor cu orice card contactless, cu telefonul sau cu ceasul inteligent, direct la turnicheți, în nouă stații de metrou.
Este vorba despre stațiile de metrou Pipera, Aurel Vlaicu, Piața Victoriei 1 și 2, Piața Universității, Piața Unirii 1 și 2, Tineretului și Grozăvești.
Astfel, la 40 de ani de la inaugurarea metroului bucureștean, după implementarea plăților cu POS la casierii și a automatelor de vândut cartele, bucureștenii și toți cei care folosesc rețeaua gestionată de către Metrorex beneficiază de posibilitatea efectuării plății călătoriei direct la porțile de acces, în incinta stației.
Prețul călătoriei cu metroul este 2,5 lei și nu presupune niciun comision suplimentar.
Programul pilot se va derula pentru aproximativ 2-3 luni, urmând ca plățile prin această modalitate să poată să fie realizată la toate celelalte 32 de stații de metrou ce beneficiază de sisteme de acces modernizate.
”Sistemul ultra-modern, dezvoltat de BCR, este realizat la nivelul fiecărui turnichet de acces, utilizând tehnologii de integrare de ultima generație, ceea ce face ca acceptarea la plata și deblocarea porților de acces de la turnicheti să fie extrem de rapidă”, precizează Metrorex.
Pentru a utiliza opțiunea plății cu cardul călătorii trebuie să apropie de turnichet orice card bancar contactless Visa sau Mastercard, indiferent de banca emitentă, după care vor primi înștiințarea de “Acces liber”.
În cazul în care un călător dorește să achite mai multe intrări cu același card trebuie să apese, începând cu a două tranzacție consecutivă, tasta „+” de pe ecranul turnichetului și apoi să apropie cardul de semnul contactless.
Lucian Bode, ministrul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, a declarat: „Sunt sigur că prin această modalitate de plată se vor elimina cozile și aglomerația pe care le vedem dimineața și seara în zonele de acces din stațiile de metrou. Este un serviciu, accesibil, rapid și sigur, destinat celor care utilizează transportul din subteran și pentru care orice minut contează. Chiar dacă noua conducere a societății a fost numită de câteva zile, aceasta și-a fixat că și măsură pe termen scurt identificarea de urgență a soluțiilor pentru fluidizarea fluxului de călători, în special la orele dimineții și serii. Dacă vrei să ai un client mulțumit trebuie să îi oferi condiții civilizate de călătorie. Trebuie să schimbăm modul în care erau abordate până acum lucrurile în Metrorex și să demonstrăm că principala prioritate a societății este publicul călător”.