Sorin Oprescu sustine ca anul acesta au aparut mai putine gropi in Capitala decat anul trecut. Edilul a monitorizat strazile cu gauri si, la numaratoare, i-au iesit 28 cu asfaltul deteriorat, fata de 49 cate erau anul trecut. Raportata la totalul de 900 de artere din Bucuresti, cifra nu e prea mare, a insistat primarul general duminica, la sedinta Comandamentului de Iarna.
Cu o zi inainte, el se arata ingrijorat mai mult de inundatii decat de gropi, desi prognoza meteo arata pentru saptamana viitoare temperaturi negative noaptea si de maxim 3-4 grade Celsius ziua, astfel ca topirea brusca a zapezii este exclusa. Acest lucru nu scuteste, insa, firmele de deszapezire sa evacueze din oras muntii de omat de pe strazile laterale, daca vremea tot tine cu bucurestenii si nu-i inunda. Atunci vor rasari si gropile cele multe.
Edilul-sef al Capitalei spune ca gropile au aparut in special pe strazile reabilitate in 2004-2005, iar firmele care au contract cu Municipalitatea pentru intretinerea arterelor de circulatie din administrarea institutiei au intervenit deja pentru astuparea lor, cu “mixtura stocabila rece”. Sorin Oprescu sustine ca aceasta solutie provizorie este adoptata pana la incalzirea vremii, intrucat “carosabilul va putea fi reparat abia dupa ce temperaturile vor depasi 10 grade Celsius”.
Lista gaurilor
Primarul general a facut publica lista neagra a arterelor cu asfaltul deteriorat, precum si anul in care au fost reabilitate:
1. Dinicu Golescu (2008)
2. Barbu Vacarescu (2004)
3. Stirbei Voda (2007)
4. Sos Fundeni (2005)
5. 1 Decembrie 1918 (2007)
6. Barbu Vacarescu (2004)
7. Doamna Ghica (2008)
8. Turnu Magurele (2006)
9. Sos. Alexandriei (2004)
10. Calea Rahovei (2004)
11. Str. Sibiu-intersectie cu 1 Mai (2004)
12. Drumul Taberei (2005)
13. B-dul Timisoara (2007)
14. Sos. Giurgiului (2004)
15. Prel. Ghencea (2004)
16. Bd. Ghencea (2004)
17. Str. Brasov (2004)
18. Str. Spataru Preda (2005)
19. Sos. Panduri (2004)
20. Str. Amurgului (2004)
21. Cristian Radu -preluata de la sector si nereabilitata
22. Bd. Dacia (2004)
23. Str. Petricani (2004)
24. Regina Elisabeta (2004)
25. Bd Kogalniceanu (2004)
26. B-dul Carol I (2004)
27. Matei Voievod (2005)
28. Calea Calarasilor (2005).
N-avem asfalt ca la Paris sau Viena, potrivit profesorilor UTCB
Pentru a fi credibil suta la suta, Sorin Oprescu a invitat-o la conferinta de presa pe Elena Diaconu, profesor in cadrul Universitatii Tehnice de Constructii Bucuresti (UTCB), sa ofere explicatii. Ea a declarat ca, in urma controalelor si expertizelor facute de facultate, asfaltul turnat pe strazile din Bucuresti are o “calitate conforma”.
Pe de alta parte, profesoara a precizat ca Romania nu poate fi comparata cu Franta sau Austria la capitolul asfalt, deoarece in Romania se inregistreaza vara, la nivelul solului, temperaturi de 60 de grade Celsius, iar iarna, de minus 25 de grade. “Acest fapt duce la dilatatii si contractii foarte mari, lucru care conduce la degradarea accentuata a asfaltului”, a declarat Elena Diaconu.
Magda SEVERIN
Imagine: Jean-Mihai PALSU