Lucrarile de construire a noului pod de cale ferata de la Putna Seaca, dintre statiile Ploiesti – Vicsani, la km 209+154, au fost finalizate, astfel ca pe el circula, incepand de miercuri, 57 de trenuri de calatori si 20 de trenuri de marfa, anunta Compania Nationala de Cai Ferate CFR SA. Investitia a costat 13,33 milioane de euro, iar finatarea a fost asigurata din fonduri europene, facilitatea ex-ISPA, si de la bugetul de stat.
Lungimea podului este de 189,70 m, iar infrastructura (2 culee si 3 pile) este pentru cale ferata dubla, realizata din beton si beton armat. Suprastructura este realizata din patru tabliere metalice, pentru cale ferata dubla, grinzi cu zabrele cu calea jos, cu cuva din beton armat.
“Este un sistem modern, care are avantajul unor costuri de intretinere mai mici. Tablierele sunt realizate din cate 6 panouri de cate 7,50 m fiecare. Inaltimea grinzilor principale este de 7,00 m. Tablierele sunt prevazute cu trotuare marginite cu parapete metalice pe ambele parti exterioare ale grinzilor principale”, precizeaza CFR SA, intr-un comunicat.
Lucrarile au fost executate de consortiul format din SC CONCEFA Sibiu si IMSAT Bucuresti, in perioada ianuarie 2010 – iulie 2012, termenul de finalizare a lucrarilor fiind trimestrul III 2012.
Viteza normala de circulatie a trenurilor de calatori pe noul pod va fi de 120 km/h, dupa perioada de stabilizare a terasamentului. (M.S.)