Regia Autonomă de Transport București (RATB) va începe în a doua jumătate a lunii iunie programul de reparare a autobuzelor defecte, ţinute de mai mult timp în garaj şi care nu pot fi puse în prezent în circulație. Până atunci, va fi finalizată procedura de achiziţie a pieselor de schimb.
RATB a postat la începutul lunii aprilie un anunț de participare în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) pentru achiziționarea din surse proprii a unor piese de schimb mecanice pentru autobuzele Mercedes-Benz Citaro O530 Euro 3 și Euro 4.
Valoarea estimată a contractului este de 7,67 milioane de lei, fără TVA.
“Având în vedere finalizarea procedurilor de achiziționare a pieselor de schimb necesare, începând din a doua jumătate a lunii iunie, RATB va demara programul de reparare a vehiculelor ce prezintă defecțiuni și care în prezent sunt imobilizate. În acest context, prioritatea maximă a managementului RATB este derularea tuturor programelor de reparare și întreținere a parcului circulant, astfel încât să putem acoperi în mod corespunzător cererea pe toate liniile și să oferim condiții mai bune de transport călătorilor noștri”, precizează conducerea Regiei, într-un comunicat remis redacţiei.
RATB asigură călătorii că toate mijloacele de transport aflate în acest moment în circulație în rețeaua RATB îndeplinesc standardele de siguranță impuse de legislația în vigoare și au reviziile tehnice efectuate.
Sindicaliştii sunt însă de altă părere: “Conducătorii autobuzelor, troleibuzelor și tramvaielor nu mai sunt dispuși să preia zilnic nemulțumirile călătorilor, afectați în principal de timpul mare de așteptare în stații”, a declarat Vasile Petrariu, președintele Sindicatului Transportatorilor din București.
Ieri, peste 1.000 de vehicule ale RATB au circulat cu farurile aprinse, în semn de protest față de modul în care managementul regiei gestionează aspectele de care depind siguranța, timpul de așteptare și confortul călătorilor.
Potrivit RATB, în prezent sunt puse în circulație 767 de autobuze, 280 de tramvaie și 180 de troleibuze, însă foarte multe vehicule rămân în garaj din cauza lipsei pieselor de schimb și a subansamblelor. Prin achiziționarea pieselor de schimb, Regia va putea scoate pe traseu cel puțin 835 de autobuze.
Magda SEVERIN