Rectificarea bugetară amputează fondurile Magistralei 5 de metrou “Drumul Taberei-Universitate”

Bugetul alocat Magistralei 5 “Drumul Taberei-Universitate” a fost redus la mai puţin de jumătate, de la 380,9 mil. lei la 178,9 mil lei, în urma rectificării bugetare executate de Guvernul Ponta prin nenorocoasa OUG 13 din luna august a acestui an. Culmea este că această nouă magistrală de metrou, a cărei execuţie a început în noiembrie 2011, a reprezentat o făgăduinţă a liberalilor făcută bucureştenilor încă de la alegerile din 2008 – atât la locale, cât şi parlamentare -, pe vremea când şefia Ministerului Transporturilor era deţinută de Ludovic Orban. Acum s-au tăiat bani de la această investiţie, după aproape 3 ani în care s-au realizat studiile de fezabilitate şi proiectul, apoi s-a organizat licitaţia pentru constructor.

Noua conducere a Metrorex susţine însă că “ordonatorul de credite – Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) – s-a asigurat ca, prin rectificarea bugetară, sumele alocate să fie suficiente pentru derularea lucrărilor până la sfârşitul acestui an, urmând ca pentru anul viitor suma necesară să fie prinsă în buget”.

Bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) a fost redus, în urma rectificării bugetare, cu 1,25 miliarde lei, la 13,42 miliarde lei

Cea mai mare parte a banilor a fost tăiată de la cofinanţarea proiectelor cu fonduri externe nerambursabile postaderare, respectiv 1,01 miliarde lei, informează, miercuri, Metrorex.

Estimările conducerii companiei erau ca primele trenuri pe linia 5 – de la Râul Doamnei şi de la staţia Valea Ialomiţei până la Eroilor – să fie puse în funcţiune în cursul anului 2015.

Tronsonul va avea o lungime totală de aproximativ 6 km, 10 staţii de metrou: Râul Doamnei, Valea Argeşului, Valea Ialomiţei, Romancierilor, Parcul Drumul Taberei, Tudor Vladimirescu, Favorit, Orizont, Academia Militară, Eroilor.

Magistrala 5 va acoperi, în principal, un bazin cu un număr de peste 300.000 de locuitori din sectoarele 5 şi 6 ale Capitalei.

10 luni de la prima săpătură

Lucrările au debutat la începutul lunii noiembrie anul trecut, la 3 ani de la definitivarea studiului de fezabilitate şi a aprobării indicatorilor tehnico-economici, prin HG nr. 1419/14.11.2008.

Licitaţia pentru execuţia Magistralei 5 a fost câştigată de Asocierea S.p.A. – FCC Constucciones S.A, S.C. Delta ACM 93 SRL şi S.C. AB Construct SRL.

Costurile întregii investiţii, inclusiv tronsonul Universitate – Pantelimon, se cifrează la 1,7 miliarde euro, din care jumătate sunt suportate printr-un credit contractat prin BEI, iar restul din bugetul de stat.

Premierul Victor Ponta a anunţat, miercuri, că va propune trecerea Metrorex din subordinea Ministerului Transporturilor în subordinea Primăriei Capitalei.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.