S-a deschis şi al doilea pod al pasajului Mihai Bravu. GALERIE FOTO

Maşnile pot circulația de astăzi şi pe cel de-al doilea pod al pasajului suprateran Mihai Bravu, finalizat cu două luni mai devreme. Dar nu chiar din prima, ci la a doua strigare, deoarece contractul încredinţat iniţial companiei Romstrade a fost lăsat baltă de Nelu Iordache – nu înainte de a încasa bani grei de la Primăria Capitalei – şi a fost nevoie de angajarea unui alt constructor.

Primul pod, pe sensul de circulatie Calea Văcăreşti – Mihai Bravu, cu o lungime de 675,40 metri, a fost dat în folosinţă la inceputul lunii iunie anul acesta.

Primarul general Sorin Oprescu a ţinut să fie prezent la ambele inaugurări, anunţând că al doilea pod, pe sensul de mers Mihai Bravu – Calea Văcăreşti, a fost gata “după 5 luni fără câteva zile”.

Edilul a adăugat că „se mai lucrează sub pasaj pentru supralărgirea carosabilului şi la bretelele de acces, dar fără a se perturba traficul rutier”.

pasaj mihai bravu oprescu

Oprescu a explicat că prin acest pasaj se închide inelul de circulaţie din partea de Sud-Est a oraşului:

“Trecem la amănunte: ce înseamnă partea de circulație de sub pod. Deja traficul începe să se deblocheze pe bulevardul Tineretului, pentru că breteaua de acolo este gata și intră imediat în funcțiune (…) În orice caz, pe inelul de circulație se scurtează traseul pe care îl au automobiliștii de făcut în sensul că timpul de parcurgere este mult mai scurt, nu mai stau la o serie întreagă de stopuri, ieșirea și intrarea din cartierul Berceni, ce are un număr destul de mare de locuitori care sunt și posesori de mașini, face ca dimineața și după-amiaza în orele de vârf să nu se mai creeze în aval sau în amonte cozile acelea imense”.

pasaj mihai bravu 5

„Urmează trecerea sub nivel la nivelul Pieței Sudului în așa fel încât către Nițu Vasile și șoseaua Berceni accesul se va face mult mai ușor”, a completat el.

Cel de-al doilea pod are o lungime de 687,70 m. La lățime,  cele două poduri sunt egale: 7,80 m.

pasaj mihai bravu 6

Lucrările la cel de-al doilea pod au început în februarie şi s-au terminat mult mai repede, în numai 9 luni, deoarece lucrările de utilități, termoficare și deviere rețele au fost efectuate odată cu construirea primului pod.

Cele două pasaje rutiere subtraversează Splaiul Unirii/râul Dâmbovița și intersecția prelungirea șoselei Mihai Bravu cu calea Văcăreștilor.

pasaj mihai bravu 3

Patru mari cartiere, cu peste 600.000 de locuitori – Berceni-Olteniței, Balta Albă, Pantelimon și Colentina – au acum legătură directă cu zona de nord a orașului (Aeroport Otopeni, Valea Prahovei), dar beneficiază și de alternative față de inelul interior reprezentat de Mihai Bravu – Ștefan cel Mare, fapt ce duce la descongestionarea zonei centrale.

După rezilierea contractului cu Romstrade (decembrie 2012, la peste un an de la abandonarea lucrărilor şi după arestarea patronului Nelu Iordache), valoarea investiţiei a crescut de la 99,4 milioane de lei la 155,7 milioane de lei (35 milioane euro), cu tot cu TVA.

Primăria Capitalei trebuie sp recupereze şi 37 de milioane de lei de la Nelu Iordache, după ce i-a decontat lucrări neexecutate.

Cea de-a doua licitaţie pentru finalizarea lucrării abia începute şi abandonate a pornit de la 127 milioane lei (28 mil euro) şi a fost lansată în 24 mai 2013. A fost licitaţie “restrânsă accelerată”, iar contractul a fost semnat în august 2013.

Câştigătorul, asocierea Astaldi Spa-Astalrom SA, s-a angajat să finalizeze lucrările în decembrie 2014, în termen de 15 luni.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.