Sens unic pe marile bulevardele din Bucuresti

Primaria Municipiului Bucuresti (PMB) va organiza in sens unic traficul rutier pe marile bulevarde, in special in zonele in care nu este nevoie de investitii in infrastructura, astfel ca la inceperea scolii, dar si odata cu revenirea din concediu, bucurestenii sa circule mult mai fluent. Ion Dedu, seful Directiei Transporturi din cadrul municipalitatii, a anuntat ca “in cel mult doua luni” se va trece la aplicarea solutiilor privind organizarea circulatiei in sensuri unice in Capitala. “Din analiza initiala rezulta ca vom creste capacitatea de trafic pe actuala retea stradala a municipiului cu 30-40%”, a precizat el.

Proiectul a inceput deja, pe B-dul Dacia, zona de la Piata Gemeni, si urmeaza cu tronsonul Buzesti-Berzei in momentul in care acesta va fi gata.

Iata unde va mai fi sens unic:

  • Pentru zona Vacarescu se intocmeste un studiu de fezabilitate. “Din analiza multitudinii de solutii propuse de proiectant, prin simularile pe care le-am facut a rezultat ca cea mai buna s-ar constitui in realizarea unui sens unic pe B-dul Barbu Vacarescu, intre B-dul Lacu Tei si Sos. Pipera, cu contrabalansarea acestui sens unic pe Calea Floreasca, intre intersectia cu Sos.Pipera si Str.Glinka, urmand ca fluxul de trafic important catre zona centrala a Capitalei sa fie preluat de strazile Mircea Eliade si Radu Beller, prin Calea Dorobanti”, a aratat Ion Dedu.
  • din Piata Dorobanti se va reorganiza circulatia catre Piata Charles de Gaulle. “Deja este o distribuire a traficului care vine pe aceasta zona, urmand ca pana pe partea cealalta sa avem sens contrar pana la Glinka, incat sa asiguram circulatia pentru cei din zona”, a mai precizat Ion Dedu.
  • sens unic pe Barbu Vacarescu, de la B-dul Lacul Tei catre iesirea din oras.
  • pe Sos. Progresului, dinspre Razoare catre Sos. Viilor, iar pe celalalt sens, pe Sos.Viilor, care va merge in sens unic pana la intersectia cu Calea Rahovei, ramanand ca Tudor Vladimirescu si Panduri sa fie cu dublu sens.

“Va creste foarte mult capacitatea de trafic prin strazile pe care le avem, pentru a asigura accesele, ramanand in sens dublu numai portiunea din Barbu Vacarescu, cuprinsa intre B-dul Lacul Tei si B-dul Stefan cel Mare”, a adaugat el.

Dedu sustine ca prin organizarea circulatiei in sens unic se va fluidiza circulatia prin eliminarea fazelor de semaforizare si va creste capacitatea traficului rutier pe inelul principal de circulatie. “Dupa cum stiti, la orele de varf avem coada de masini pana in Pasajul Victoriei si chiar pana pe Titulescu, din cauza acestei zone”, a subliniat directorul.

“De asemenea, in intersectiile in care spatiul ne-a permis, cum este cea de la 13 septembrie si cea de la Sos. Panduri cu Tudor Vladimirescu, am organizat un sens giratoriu care a dovedit ca va rezolva mult mai bine traficul in intersectia respectiva”, a mai aratat Dedu.

Managementul traficului in tot orasul

Municipalitatea Bucurestilor mai vrea ca, odata cu introducerea sensului unic pa marile bulevarde, sa extinda in tot orasul seistemul de management al traficului. Totodata, se va investi in marcaje si semnalizari, pentru schimbarea sensurilor respective. “Trebuie sa pornim de la o solutie de trafic optimizata si, dupa aceea, vom putea vorbi de sistemul de management al transportului in Capitala si despre investitii in infrastructura”, a aratat seful Transporturilor.

Sistemul de management va fi perfect functional abia in momentul in care acesta va include toate intersectiile si toate trecerile de pietoni, astfel incat sa nu mai existe blocaje in intersectii, a conchis Dedu.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.