„Sf. Filofteia” a terminat un tunel pe un fir între două staţii, la metrou

Cel de-al doilea echipament Tunnelling Boring Machine (TBM) a terminat execuţia tunelului de metrou dintre staţiile Academia Militară şi Orizont, pe firul doi, în lungime de 533 de metri. Lucrările fac parte din Magistrala 5 de metrou Drumul Taberei – Pantelimon, iar utilajul, denumit Sf. Filofteia, a început să foreze în 21 noiembrie 2013. În perioada următoare va fi transferat în capătul opus al staţiei, pentru a-şi continua traseul. Primul echipament TBM, Sf. Varvara, va începe săpăturile către următoarea staţie, Favorit, în două săptămâni. Tunelul pe care-l va realiza va avea o lungime de 342 de metri.

„Monitorizăm cu mare atenţie aceste lucrări, ca să fim siguri că termenele de execuţie vor fi respectate. La acest moment suntem în grafic şi sperăm că şi în perioada următoare antreprenorii vor depune toate eforturile pentru a respecta termenele impuse”, a declarat ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, într-un comunicat remis redacţiei.

Graficul de lucrări prevede ca structura staţiilor şi a tunelelor să fie gata în prima jumătate a anului 2015, după care vor fi realizate lucrările de montare a căii de rulare, cele de automatizări şi finisajele, se precizează în document.

Termenul preconizat pentru darea în folosinţă a tronsonului Râul Doamnei – Eroilor 2 este al doilea semestru al anului 2016, după ce termenul a fost decalat cu 1 an, numai în 2013 lucrările fiind întârziate cu circa 8 luni. Lucrările au început în noiembrie 2011 şi ar fi trebuit date gata la finele lui 2015.

Directorul general al Metrorex, Aurel Radu, avansează însă un termen şi mai realist: „Tronsonul Drumul Taberei – Universitate, de pe Magistrala 5, are perioada de realizare între 2011 – 2017”. Lungimea traseului este de 9,035 km şi va avea 13 staţii. Până în prezent s-a realizat aproximativ 40% din valoarea contractuală a lucrărilor, a precizat el.

Perioada de realizare a tronsonului Universitate – Pantelimon este 2013 – 2021. În lungime de 8,074 km, tronsonul va avea  9 staţii. În prezent, Metrorex are în derulare alte 5 proiecte majore de infrastructură pentru extinderea reţelei:

  • Linia 6 – legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Henri Coandă – Otopeni
  • Linia 4 Lac Străuleşti – Gara de Nord – Gara Progresu
  • Linia 7 Voluntari – Bragadiru
  • Linia 3 Anghel Saligny – Preciziei
  • Extindere Păcii – Centură de Vest
  • Linia 2 Berceni – Pipera, Extindere Pipera – Zona de servicii şi locuinţe Pipera – Tunari.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.