Sistem performant pentru condiţii de vizibilitate redusă, la Aeroportul Timişoara

Aeroportul Internaţional Timişoara şi Romatsa DSNA Timişoara pun în funcţiune un sistem performant pentru a asigura operarea aeronavelor în condiţii de vizibilitate foarte redusă. După efectuarea unor lucrări de proiectare şi instalare a sistemelor de balizaj luminos şi nagivaţie aeriană, în perioada 2013-2014, şi în urma elaborarării “Procedurii de apropiere instrumentală de aerodrom”, sistemul va fi operaţional începând cu 5 februarie, anunţă conducerea aeroportului.

„Odată cu intrarea în vigoare a acestui sistem, la Aeroportul din Timişoara aeronavele vor putea ateriza dacă condiţiile meteo asigură o vizibilitate de numai 200 m pe direcţia principală de aterizare – dinspre Est (categoria IIIA) şi de minim 350 de metri pe direcţia secundară de aterizare – dinspre Vest (categoria a II-a), fiind singura pistă din ţară dotată la acest nivel pe ambele direcţii pentru proceduri de aterizare în condiţii de vizibilitate redusă”, se arată în comunicatul remis redacţiei.

Astfel, va creşte categoria de operare a aeroportului şi va fi redusă distanţa minimă de operare după cum urmează:

Pe direcţia de aterizare principală – dinspre EST, Aeroportul va avea Categoria III A (de la Categoria a II-a cum este în prezent):

Direcţia EST CAT II

în prezent

CAT III A

din 05.02.2015

Plafonul norilor  peste 30 m sub 30 m
Vizibilitatea în lungul pistei 350 m 200 m

aeroport, CAT IIIA Directia principala_2

În acelaşi timp, pe direcţia de aterizare secundară – dinspre VEST, au fost finalizate investiţiile în sistemele tehnice de balizaj precum şi elaborarea şi publicarea hărţilor de apropiere instrumentală, astfel încât, tot din 5 februarie 2015, şi pe această direcţie va creşte categoria de operare:

Direcţia VEST CAT I

în prezent

CAT II

din 05.02.2015

Plafonul norilor 60 m 30 m
Vizibilitatea în lungul pistei 550m 350 m

“Avantajul major al aeroportului Timişoara (dotarea pistei la ambele capete cu echipamente de radionavigaţie şi de balizaj luminos) este că permite aterizarea din orice direcţie, în condiţii de vizibilitate redusă, astfel încât pentru companiile aeriene înseamnă timp de zbor mai redus şi reducerea consumului  de combustibil”, precizează reprezentanţii aeroportului.

CAT IIIA Directia principala

Această facilitate oferită companiilor aeriene de către Aeroportul Timişoara va reduce considerabil riscul întârzierilor sau anulării curselor, iar pasagerii vor putea călători conform programului de zbor.

INFOGRAFIC CATEGORIE PISTA

“Administraţia Aeroportului are o preocupare permanentă de a creşte siguranţa operaţiunilor aeriene, să ofere facilităţi suplimentare companiilor aeriene şi implicit, pasagerilor. De menţionat că aceste dotări tehnice ale aeroportului trebuie corelate cu dotările tehnice ale aeronavelor precum şi cu nivelul de calificare al piloţilor, toate aceste condiţii fiind obligatorii pentru aterizarea şi decolarea în condiţii de vizibilitate redusă”, se mai arată în comunicat. (M.S.)

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.