În Programul de guvernare pentru perioada 2013-2016, Executivul Ponta II şi-a propus să asigure un transport aerian performant și accesibil, respectând standardele, reglementările aplicabile și cerinţele de siguranţă și securitate. Printre măsurile ce vor fi luate în următorii 3 ani se numără eficientizarea activității companiei TAROM şi pregătirea acestei companii pentru privatizare, dar şi a altor aeroporturi, acolo unde fezabilitatea permite privatizarea.
Măsuri:
* Atenţie deosebită va fi acordată celor 6 aeroporturi de interes naţional strategic care vor funcţiona la nivel european şi mondial pentru a putea fi transformate în hub-uri pentru Europa şi ţările ex-sovietice:
– Aeroportul Internaţional „Henri Coandă” Bucureşti
– Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa – Aurel Vlaicu – aeroport de oraș destinat zborurilor private, utilitare
– Aeroportul „Traian Vuia” Timişoara – legătura cu zona vestică
– Aeroportul Iaşi – asigură deschiderea în zona estică a ţării
– Aeroportul Constanţa – scop militar şi turistic
– Aeroportul Cluj – zboruri regionale și domestice
* Dezvoltarea centrelor logistice
* Pregătirea unor aeroporturi în vederea privatizării acolo unde fezabilitatea permite.
* Stimularea intrării pe piaţă a operatorilor din domeniu şi a autonomiei aeroportuare.
* Dezvoltarea/modernizarea rețelei aeroportuare regionale și stimularea zborurilor point-to-point locale și regionale.
* Impulsionarea mediului de afaceri regional prin cresterea traficului de pasageri business
* Accesarea de fonduri structurale europene pentru modernizarea aeroporturilor, respectiv reducerea impactului angajarii de credite necesare pentru astfel de investiţii în infrastructură.
* Eficientizarea activității companiei TAROM, cel mai mare operator aerian naţional, şi pregătirea acestei companii pentru privatizare.
* Stimularea reînnoirii flotei aeriene a diverşilor operatori, în vederea reducerii consumului de combustibil, încadrării în schemele de emisii de CO şi a reducerii costurilor de întreţinere.
* Sprijinirea autorităţilor locale Cluj, Sibiu, Târgu Mureş, Satu Mare, Baia Mare, Oradea, Arad, Caransebeş, Craiova, Buzău, Iaşi, Suceava şi Tulcea pentru mentinerea şi îmbunătăţirea standardelor de siguranţă şi securitate a traficului aerian.
‘ Continuarea proiectului de investiţii al ROMATSA privind instalarea şi modernizarea sistemului de aterizare fără vizibilitate (ILS). (M.S.)