Strategia Guvernului Ponta II în TRANSPORTUL NAVAL

Modernizarea porturilor dunărene şi dezvoltarea acestora drept centre logistice intermodale, care să sprijine realizarea progresivă a reţelei intermodale de mărfuri, este una dintre ţintele Guvernului Ponta II pentru perioada 2013-2016. Strategia de dezvoltare a transporturilor navale, cuprinsă în Programul de guvernare, prevede, la capitolul investiţii, extinderea digului de larg în Portul Constanţa, construirea Canalului Dunăre-Bucureşti (în parteneriat public-privat), reabilitarea infrastructurii pe canalul Dunăre-Marea Neagră, finalizarea conexiunilor terminalului de pasageri din Portul Constanţa şi modernizarea celui din Portul Tulcea.

Transportul maritim pe scurtă distanţă şi transportul fluvial pot contribui la descongestionarea unor infrastructuri rutiere sau feroviare, aceste două moduri de transport rămânând încă exploatate sub posibilităţi, atât din cauze transfrontaliere, cât şi din cauza stării infrastructurii portuare, se arată în strategie.

Măsuri:

  • Promovarea folosirii transportului pe căile navigabile interioare;
  • Realizarea graduală a proiectelor pe Coridorul VII ce contribuie la asigurarea navigabilităţii pe Dunăre în condiţii de siguranţă, pe tot parcursul anului, pe canalele navigabile Dunăre – Marea Neagră şi Poarta Albă – Midia Năvodari;
  • Dezvoltarea portului Constanţa ca port regional strategic şi includerea sa în reţeaua de autostrăzi maritime. Portul Constanţa trebuie să devină una din cele mai importante porţi de intrare-ieşire din Europa a mărfurilor pentru Orientul Îndepărtat, folosind ruta Oceanul Indian-Marea Roşie-Canalul de Suez şi coridorul Traceca. În acest sens, în portul Constanţa va fi finalizat digul de nord şi se vor crea noi dane, astfel încât portul să-şi mărească capacitatea de operare cu 50%.
  • Modernizarea porturilor dunărene şi dezvoltarea acestora drept centre logistice intermodale, care servesc drept sprijin la realizarea progresivă a reţelei intermodale de mărfuri.
  • Ecologizarea, modernizarea danelor şi creşterea siguranţei traficului fluvial pentru toate porturile dunărene.
  • Reorganizarea instituţiilor din domeniu în conformitate cu legislaţia europeană.
  • Finalizarea lucrărilor de consolidare şi intretinere a malurilor, în special pe canalul Sulina, şi păstrarea adâncimilor de navigaţie pe Dunărea de Jos şi bara Sulina.
  • Reluarea programului de dezvoltare a facilităţilor pentru turişti, prin finalizarea conexiunilor terminalului de pasageri din Portul Constanţa.
  • Modernizarea terminalului de pasageri din Portul Tulcea.
  • Modernizarea sau construirea în colaborare cu autorităţile locale a facilităţilor portuare pentru turişti în dorinţa de a mări accesibilitatea porturilor fluviale pentru turiştii aflaţi în croazieră pe Dunăre. (M.S.)

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.