Taxă pentru mașinile neînmatriculate în București și Ilfov, din 2020

1

Primăria Capitalei va introduce, de la începutul anului 2020, vinietă de 10 lei pe zi sau 1.900 lei pe an pentru mașinile care nu sunt înmatriculate în București și Ilfov și care doresc să circule în Capitală, iar toate vehiculele poluante (non-euro, euro 1 și euro 2), indiferent că le aparțin sau nu bucureștenilor, vor fi interzise în centrul orașului.

Zona centrală a fost denumită „Zona de Acţiune pentru Calitatea Aerului (ZACA)” și este delimitată de: P-ta Victoriei – bd. Iancu de Hunedoara – şos. Ștefan cel Mare – str. Polonă – str. Mihai Eminescu – str. Traian – /bd. Nerva Traian – bd. Gheorghe Șincai – str. Lânăriei – Calea Şerban Vodă – bd. Mărășești – str. Mitropolit Nifon – bd. Libertății – Calea 13 Septembrie – str. Izvor – str. B.P. Haşdeu – str. Vasile Pârvan – str. Berzei – str. Buzești – P-ta Victoriei, inclusiv limitele acestuia.
 
Vor fi scutite de aceste prevederi numai autovehiculele care aparțin serviciilor publice comunitare, pentru situații de urgență, ambulanța, SMURD, pompieri ece, plus altele prevazute de legislația de specialitate, care se regăsesc în proiectul aflat în dezbatere publică.
 
Vinieta Oxigen-B (București)
 
„Concret, vom introduce vinieta electronică pentru circulația rutieră pe drumurile publice din București. Prima categorie: pentru autoturismele înmatriculate în alte orașe sau state care tranzitează Capitala, se va achiziționa vinieta electronică Oxigen-B (București) de acces pentru o zi care va costă 10 lei, iar pentru un an 1.900 lei. Dacă autoturismele înmatriculate în alte orașe sau țări sunt și cu grad ridicat de poluare, adică Non-euro, Euro 1, Euro 2 vor fi complet interzise în Centrul Capitalei (pe care îl voi defini)”, a declarat Gabriela Firea.
 
Potrivit proiectului de hotărâre, „autovehiculele cu masa totala autorizată mai mică de 5 tone, înmatriculate în afara Municipiului București și a judeţului Ilfov, cu norma de poluare non-Euro, Euro 1 și Euro 2 vor putea circula în Municipiul Bucureşti, mai puțin în perimetrul ZACA, de luni până vineri, cu excepţia sărbătorilor legale, în intervalul 07:00 – 22:00, numai în urma achiziționării vinietei electronice Oxigen-B”.
 
Vinieta Oxigen-C (Centru) 
 
„Excepția fac doar mașinile din județul Ilfov unde în cea mai mare parte locuiesc tot bucureșteni și reprezintă zona metropolitan a capitalei. Pentru autovehicule din țară, precum și înmatriculate în Municipiul Bucureşti şi judeţul Ilfov, cu normă de poluare Euro 3, accesul este permis numai în urmă achiziţionării unei viniete electronice de tip Oxigen-C (adică Centru) adică 75 de lei/luna și 900 lei pe an. A două măsură se referă la autoturismele înmatriculate în București și Ilfov, cu grad mare de poluare: Non Euro, Euro 1, Euro 2, care, că și cele înmatriculate în alte orașe sau state, vor fi interzise în Zona Centrală a capitalei care, de altfel, suferă cel mai mult din cauza poluării intense”, a adăugat edilul.
 
194 de camere video
 
Mihai Teodorescu, șeful Direcției Transporturi din PMP, a explicat cum se vor face verificările: “Pentru monitorizarea circulației va fi utilizat sistemul ANPR (Automatic Number Plate Recognition) – un sistem inteligent, special creat pentru identificarea vehiculelor prin recunoașterea numerelor de înmatriculare. Este nevoie de instalarea a 194 de camere video, imaginile urmând a fi transmise Poliției Locale, iar amenzile se vor trimite acasă, pe modelul utilizat în restul țării.”
 
Amenzi
 
Amenzile ce vor fi aplicate sunt de la 1.500 la 2.000 lei. “Constatarea contravențiilor și aplicarea sancțiunilor din prezenta hotărâre se fac de către Poliție, Poliţia Locală şi împuterniciţi ai Primarului General, conform competențelor”, se arată în proiect.
 
Autovehiculele cu norma de poluare Euro 4, 5 și 6, hibride sau electrice au acces pe toate străzile și bulevardele din București.
 
Toate mașinile vor fi monitorizate prin intermediul a 58 de camere video din zona centrală și 146 de camere în restul orașului. 
 
Potrivit datelor furnizate de Gabriela Firea, în București și Ilfov sunt înmatriculate 1,6 milioane de mașini, dintre care:  
  • 261 autoturisme non euro
  • 7.000 de mașini Euro 1
  • 113.000 – Euro 2
  • 213.000 de mașini Euro 3
  • 440.000 Euro 4
  • 253.000 de mașini Euro 5
  • 331.000 de mașini Euro 6.

500.000 de autovehicule străine tranzitează zilnic orașul

Edilul a precizat că orașul este tranzitat zilnic de încă o jumătate de milion de autovehicule, venite din țară, dar și din străinătate.

Proiectul de Hotărâre CGMB a fost lansat în dezbatere publică pentru 45 de zile, iar la finalul lunii septembrie va fi supus aprobării Consiliului General al Municipiului București.
 

1 COMENTARIU

  1. E o discriminare ,care nu are nici un pic de logica .Ori impui taxa pentru toate mașinile ori deloc. Cum participi la îmbunătățirea aerului daca Nr de mașini care plătesc este infim mult mai mic decât cele care nu plătesc. E ca o,, frecție la un picior de lemn”. Și nu în ultimul rând dacă București devine ,,stat în stat “de ce nu se percepe aceasta taxă și în celelalte localități?

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.