Din luna septembrie, liniile internaționale ale Eurolines Romania către Germania, Cehia, Anglia, Italia, Spania sau Franța au fost integrate în rețeaua de rute internațională a FlixBus.
„Este acesta sfârșitul transporturilor românești?” – este întrebarea pe care am primit-o din partea unui manager român de transport, imediat după ce am publicat știrea pe site-ul ziuacargo.ro.
Aparent, îngrijorarea este legitimă. Unul dintre cele mai cunoscute brand-uri românești în transportul internațional de călători (poate cel mai cunoscut), cu o vechime pe piață de peste 20 de ani, renunță la identitatea construită cu atâta migală și preia sistemul (și numele) unei multinaționale care operează de mai puțin de cinci ani.
Cum a fost posibil acest lucru?
Eurolines Romania a acoperit cu precizie zonele de interes ale românilor care călătoresc în străinătate, a pus permanent accent pe calitatea serviciilor, pe experiența călătorului, a dezvoltat o rețea națională pentru vânzarea biletelor, a fost un promotor al tehnologiilor moderne și a sprijinit parteneriatele, acolo unde acestea au fost benefice pentru toate părțile. Ciudat este faptul că acestea sunt chiar principalele atuuri cu care se laudă FlixBus – calitate a serviciilor, rețea cu acoperire bună, utilizare tehnologii moderne, accesibilitate…
Și atunci?
Strategie… sau respectarea unei promisiuni
Din punct de vedere strategic, aderarea la FlixBus pare pentru compania românească în primul rând o poliță de asigurare. Astfel, Eurolines Romania va putea să își opereze traseele, sub noul nume, fără riscul unor surprize „tehnologice” neplăcute – transportatori concurenți care să utilizeze, pe trasee paralele, puternicul sistem FlixBus. Până la urmă, FlixBus își propune să acopere cât mai bine teritoriul european, numele companiilor de transport pe care le integrează fiind mai puțin important. Sigur, experiența locală este apreciată, iar integrarea Eurolines Romania înseamnă un important pas înainte pentru „înverzirea” României.
„Această colaborare este un pas uriaș înainte pentru noi, în a continua să conectăm orașele importante ale României cu cele 26 de țări europene din portofoliul nostru. Prin combinarea serviciilor noastre și a inovației tehnologice cu experiența regională de peste 20 de ani a Eurolines Romania, vom oferi o nouă experiență «verde» de călătorie clienților din România. Până la începerea vârfului de sezon de iarnă, vom integra complet liniile în rețeaua noastră și vom construi cea mai puternică ofertă pentru utilizatorii români”, a anunțat Nikolai Voitiouk, FlixBus Vice President Business Eastern Europe.
Dar haideți să privim lucrurile și dintr-un alt punct de vedere – Eurolines Romania și-a propus întotdeauna să ofere călătorilor cele mai bune condiții posibile. Chiar și numele de Eurolines este preluat de la o organizație internațională care a oferit suport exact pentru îndeplinirea acestei promisiuni. Patronatul și managementul companiei române au ales în favoarea promisiunii, chiar dacă au sacrificat un nume (propriul nume). Îndrăznesc să afirm că, pentru călători, această decizie se va dovedi benefică.
„Ne-am propus întotdeauna să furnizăm cele mai bune servicii clienților noștri și suntem bucuroși să anunțăm începerea parteneriatului cu FlixBus. Prin integrarea servicilor inteligente și a standardelor înalte de siguranță și calitate ale Flixbus, vom deschide o nouă eră în transportul cu autocarul din România”, a menționat Dragoș Anastasiu, Director General Eurolines Romania.
Trebuie menționat că structura curselor rămâne aceeași și FlixBus își asumă, la rândul său, integrarea în sistem a unor curse lungi, nespecifice modelului gândit inițial.
Grupul Eurolines își va asigura, prin această colaborare, accesul la cea mai avansată tehnologie dedicată transportului rutier de călători.
„Interconectarea mai bună duce la eficientizare. Nevoia de tehnologie avansată și, totodată, competiția tot mai acerbă cu companiile aeriene low-cost au reprezentat motive importante pentru a căuta această colaborare”, a explicat Dragoș Anastasiu.
Așteptări importante
În cadrul comferinței de presă, au fost expuse și câteva dintre țintele imediate ale acestei colaborări, iar acestea sunt cât se poate de ambițioase.
„Noi transportăm, anual, 150.000 de pasageri și cred că anul viitor vom dubla, fără probleme, această cifră. Astăzi, vindem 3-4% bilete online. Până la finalul anului 2018, sperăm să ajungem la 10%”, a declarat Dragoș Anastasiu.
Începând cu luna septembrie, sunt disponibile bilete pentru 200.000 de conexiuni zilnice către 1.200 de destinații din Europa, atât pe site-ul www.flixbus.ro, cât și prin aplicația FlixBus App și în cele aproape 1.400 de puncte de vânzare ale Eurolines România, din întreaga țară.
În ceea ce privește transportul național în România, intențiile FlixBus sunt clare.
„Imediat ce va fi legal posibil, vom începe operațiuni și la nivel național. Fără o componentă de transport național, rețeaua noastră nu este completă”, a declarat Nikolai Voitiouk.
Digitalizarea transportului tradițional cu autocarul
FlixBus garantează o calitate similară a serviciilor pentru fiecare autocar din flotă. Pe măsură ce serviciile vor fi integrate pe autocarele Eurolines Romania, pasagerii vor beneficia de internet Wi-Fi gratuit, scaune confortabile, cu mai mult spațiu pentru picioare, aer condiționat, prize electrice la fiecare scaun și toaletă la bord.
Rezervarea biletelor către diversele țări europene este posibilă online pe site-urile www.flixbus.ro, www.eurolines.ro, prin aplicația pentru mobil și în agențiile Eurolines Romania și Tui TravelCenter. Modificarea flexibilă a rezervării sau anularea biletului sunt posibile cu până la 15 minute înainte de plecare. Bagajul este inclus gratuit în tarif și nu este nevoie ca biletul să fie tipărit, fiind posbil check-in-ul pe baza codului QR, direct pe telefonul mobil.
Eurolines Romania și FlixBus
Eurolines Romania furnizează servicii pentru pasageri de peste 20 de ani. De la înființarea sa, în 1995, Eurolines Romania s-a dezvoltat permanent, fiind, în prezent, un grup de referință în transportul și turismul din România. Grupul cuprinde 21 de companii, cu entități specializate în transport, turism, IT.
Modelul de afaceri al FlixBus se bazează pe o colaborare internațională unicat cu industria locală. În cei 4 ani de când operează, FlixBus a construit colaborări cu 250 de parteneri, operatori de autocar din întreaga Europă. FlixBus este responsabil de partea de tehnologie, ticketing, relațiile cu clienții, planificarea rețelei de rute, marketing și vânzări, în timp ce partenerii locali se ocupă cu operarea autocarelor. Ținta FlixBus, pentru anul 2017, este de 40 milioane pasageri în întreaga Europă.
„Împreună cu FlixBus, vom aduce România mai aproape de Europa. Noi credem că românii vor beneficia atât ca urmare a îmbunătățirii oportunităților de călătorie, dar și prin creșterea interesului străinilor pentru obiectivele turistice locale, datorită accesului mai facil și mai confortabil”, a afirmat Dragoș Anastasiu.
Radu BORCESCU
radu.borcescu@ziuacargo.ro