ANTTI cere retragerea proiectul de OUG lansat pentru Uber

Asociația Națională a Transportatorilor și Taximetriștilor Independeni (ANTTI) cere Guvernului retragerea proiectului de reglementare a serviciilor de tip Uber, precizând că un astfel de serviciu trebuie exclus, în urma hotărârii adoptate de Curtea Europeană de Justiție încă din anul 2017.

Publicăm integral comunicatul ANTTI primit la redacție:

“Asociația Națională a Transportatorilor și Taximetriștilor Independeni (ANTTI), a luat act de decizia Guvernului Romaniei de a reglementa “transportul alternativ” si protesteaza impotriva proiectului de ordonanta ce se afla in dezbatere publică.

Hotararea Curtii Europene de Justitie, din data de 20.12.2017, pronuntata in cauza C-434/15, prevede ca serviciile de tip UBER intra sub incidenta calificarii drept serviciu in domeniul transportului in sensul dreptului Uniunii. Un astfel de serviciu trebuie exclus, prin urmare, din domeniul de aplicare a liberei prestari a serviciilor in general, precum si al directivei privind comertul electronic.

Curtea apreciaza ca trebuie sa se considere ca acest serviciu de intermediere face parte integrata dintr-un seviciu global, al carui element principal este un serviciu de transport si ca, prin urmare, corespunde calificarii, nu drept serviciu al societatii informationale, ca nu este un serviciu de intermediere care consta in a pune in legatura, prin intermediul unei aplicatii pentru telefoane inteligente, un conducator auto neprofesionist, care utilizeaza propriul autoturism si o persoana care doreste sa efectueze o deplasare urbana.

In Romania, serviciul de transport persoane, atat in regim de taxi, cat si in regim de inchiriere, este reglementat prin Legea 38/2003, cu modificarile ulterioare. Nu intelegem usurinta Guvernului de a negocia un serviciu de transport persoane reglementat deja, cu societati comerciale care NU au ca obiect de activitate transportul de persoane, conform codului caen. Aceste societati comerciale s-au prezentat la negocieri din postura de societati informationale si doresc reglementare in domeniul transportului.

Ce domeniu reglementeaza Guvernul Romaniei? Un serviciu reglementat deja? Cum au functionat aproape 5 (cinci) ani aceste aplicatii, daca NU au fost autorizate, licentiate si reglementate? Ce impozite si taxe au platit aceste aplicatii in Romania? Ce impozite si taxe au fost platite in Romania de catre soferii parteneri? Au platit taxe si impozite la un serviciu nereglementat? Activitatea lor este de fapt TAXIMETRIE – MASCATA, PIRATATA si EVAZIONISTA.

Nu intelegem de ce modificarea Legii 38/2003, prin Ordonanta 21/2019, a produs panica printre soferii parteneri si de ce a fost atat de blamata si reclamata aceasta ordonanta care se refera la transportul de persoane, daca dansii nu fac acest lucru?!

Atragem atentia Guvernului Romaniei ca niciunde in lume nu exista o activitate, aceeasi activitate, reglementata de doua legi, că Romania se afla foarte aproape de procedura de infringement pentru mediu si justitie si ca o hotarare a Curtii Europene de Justitie este obligatorie pentru toate statele membre ale Uniunii/

Din aceste motive, solicitam RETRAGEREA PROIECTULUI DE ORDONANTA!”.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.