Consiliului General al Municipiului București (CGMB) a adoptat, în 26 iunie, Hotărârea privind ridicarea, transportul, depozitarea şi eliberarea vehiculelor staţionare neregulamentar pe partea carosabilă a drumurilor publice care fac parte din reţeaua principală de străzi a municipiului Capitală.
Tarifele de ridicare sunt:
– 200 de lei, pentru vehicule cu masa totală maximă autorizată de până la 5 tone, inclusiv
– 270 de lei, pentru vehicule cu masa totală maximă autorizată de peste 5 tone
Tarife de transport sunt:
– 150 de lei, pentru vehicule cu masa totală maximă autorizată de până la 5 tone, inclusiv
– 200 de lei, pentru vehicule cu masa totală maximă autorizată de peste 5 tone
Transportul vehiculului se va face pe platforme auto care să asigure ridicarea completă a lui, în condiţii care exclud deplasarea pe propriile roţi a acestuia.
În funcţie de perioada de depozitare, calculată din momentul depozitării efective a vehiculului, se percepe un tarif de 150 lei/zi.
Perioada maximă de depozitare a vehiculelor ridicate este de un an.
“Începând cu data intrării în vigoare a prezentei, vehiculele staţionate neregulamentar pe drumurile publice care fac parte din reţeaua principală de străzi a municipiului Bucureşti vor putea fi ridicate, transportate, depozitate şi eliberate, în conformitate cu prevederile regulamentului aprobat prin prezenta hotărâre”, se arată în proiectul de hotărâre.
Potrivit acestuia, constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor principale din prezentul regulament, precum şi dispunerea măsurii tehnico-administrative de ridicare se fac de către poliţiştii rutieri din cadrul Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti sau Secţiei Regionale de Poliţie Transporturi Bucureşti ori poliţişti locali din cadrul Direcţiei Generale de Poliţie Locală şi Control a municipiului Bucureşti.
Agenţi constatatori, de regulă, înregistrează foto sau video, cu ajutorul unor mijloace tehnice certificate sau mijloace tehnice verificate metrologic zona staţionării vehiculului, consemnând aceasta în procesul verbal de constatare a contravenţiei şi dispun în scris aplicarea măsurii tehnico-administrative printr-o dispoziţie de ridicare.
Dispoziţia de ridicare cuprinde următoarele informaţii: data şi ora ridicării vehiculului; gradul profesional, numele şi prenumele agentului constatator care dispune măsura tehnico-administrativă, precum şi institutţia din care acesta face parte; indicarea expresă a temeiului juridic referitor la norma încălcată; menţiuni privind înregistrarea foto sau video a staţionării vehiculului; menţiuni privind avarii vizibile pe vehicul şi date privind numărul de înmatriculare/ înregistrare şi marca vehiculului.
Înainte de ridicare, operatorul va fotografia vehiculul din mai multe unghiuri pentru a fi evidenţiate eventualele zone deteriorate şi va completa fişa vehiculului ridicat, în care va fi descrisă starea acestuia.
“Transportul la locul de depozitare nu se mai execută dacă, până la iniţierea acestuia, proprietarul sau utilizatorul vehiculului ridicat se prezintă la locul ridicării şi este de acord cu suportarea cheltuielilor efectuate. În acest caz, se suportă doar contravaloarea operaţiunii de ridicare. Pentru a-i putea fi restituit vehiculul, proprietarul sau utilizatorul vehiculului trebuie să prezinte acte care atestă dreptul de proprietate sau folosinţă asupra vehiculului”, se mai arată în proiectul de hotărâre.
Eliberarea vehiculului se va face numai proprietarului/deţinătorului/utilizatorului legal al acestuia şi doar după achitarea tarifelor de ridicare, transport şi depozitare, în baza certificatului de înamtriculare în original sau al oricăui act din care să rezulte dreptul de proprietate sau folosinţă asupra vehiculului şi a unui act de identitate al solicitantului.