Firea: În București vor circula numai taxiuri licențiate

Primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, promite că va promova, în prima ședință a CGMB, un nou regulament de practicare a taximetriei, care să interzică platformele online ilegale de tip Uber.

Gabriela Firea s-a întâlnit, în 4 decembrie, cu reprezentanții Confederației Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR). Aceștia reclamă concurența neloială practicată prin sistemele de aplicații online, care oferă servicii ilegale de taximetrie.

Primarul general le-a garantat că „prin noul regulament, vor fi interzise toate formele de practicare a taximetriei care nu se încadrează în prevederile Legii nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi și în regim de închiriere, precum și în prevederile HCGMB 78/2008 și ale Codului Fiscal”.

Conform noului regulament, operatorii de taxi vor fi obligați să aibă o ținută civilizată, un limbaj adecvat, mașini curate, care să garanteze siguranța cetățenilor. De asemenea, Primăria Capitalei, prin Compania Municipală Tehnologia Informației și Compania Municipală Managementul Traficului, va realiza parteneriate cu structurile de taximetrie recunoscute, pentru implementarea unor servicii online de rezervări, curse și plată.

Replica Uber

„Aplicațiile ca Uber, serviciile de carsharing, de taxi și transportul în comun constituie, împreună, soluții care pot duce la reducerea aglomerației, a poluării și pot rezolva problema parcărilor din București.

Peste 350.000 de bucureșteni se bazează pe Uber pentru drumurile zilnice și mii de șoferi parteneri fac un venit în plus, prin intermediul aplicației, și contribuie la bugetul public. Ne dorim să discutăm despre viitorul industriei de transport împreună cu municipalitatea și cu alți actori din industrie”, se arată în comunicatul Uber România.

COTAR: Suntem consternați

Vasile Ștefănescu, președintele COTAR, a luat foc: „Ce venituri în plus? În baza căror legi și autorizări sunt obținute? Sunt respectate prevederile Codului Fiscal? Zecile de mii de autoturisme care practică activitatea de transport persoane prin intermediul acestor aplicații – Uber, Taxify, Blabla Car etc. – sunt licențiate, autorizate, șoferii sunt atestați? Fac ITP din 6 în 6 luni? Respectă toate prevederile legale din domeniu? Cum este posibil ca Uber să declare că are mii de mașini în București, când legea permite un număr limitat de licențe? Mai mult: 25% din veniturile ilicite obținute, care rămân în Olanda și sunt purtătoare de taxe și impozite, TVA, ale cui sunt? De ce nu vor să se autorizeze în România? La aceste întrebări, reprezentanții acestor platforme ori nu au răspuns, ori răspunsurile lor nu au avut nicio legătură cu întrebarea”.

„Le amintim reprezentanților firmei Uber și susținătorilor lor că protestele împotriva companiei nu s-au organizat doar în România, ci în toate țările în care această companie încalcă legislația. În august, primarul Londrei a retras licența Uber, pentru a respecta legislația britanică”, a adăugat președintele COTAR.

FORT: Nu mai tolerăm transportul de pasageri nereglementat

Federația Operatorilor Români de Transport (FORT) avertizează că „toți prestatorii de servicii arondați platformelor de ridesharing desfășoară activități ce necesită autorizare și concurează neloial companiile de transport rutier de pasageri în regim de taxi și închiriere. Fenomenul a luat o mare amploare la nivel național și este, astăzi, în plină expansiune, fără ca instituțiile abilitate să reglementeze și să controleze domeniul transporturilor de pasageri, să intervină pentru intrarea acestora în legalitate”.

FORT solicită atât Guvernului, cât și CGMB, „o intervenție promptă”.

Magda SEVERIN

magda.severin@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.