Cel mai mare grup de turism din România, Eurolines, deținut de Dragoș Anastasiu, va ceda către DER Touristik Group, parte a Grupului german REWE, toate activitățile de turism – turoperare, retail, business travel și incoming – care, în acest moment, se derulează pe trei companii distincte (Touring Europabus, Danubius Travel și Nova Travel).
Tranzacția, care a fost semnată de cele două grupuri din România și Germania și aprobată și de Consiliul Concurenței, urmează să se materializeze în toamna acestui an.
Activitățile de turoperare, retail, business travel și incoming ale Eurolines vor fi transferate de pe companiile Touring Europabus, Danubius Travel și Nova Travel pe firma Travel Brands SA, deținută în acest moment tot de Eurolines. După acest transfer, firma Travel Brands SA va fi preluată de Exim Holding AS cu sediul în Praga, parte a Grupului DER Touristik.
Toți angajații și toate sediile vor fi păstrate și absolut toți clienții actuali vor fi deserviți în continuare de aceiași colaboratori, cu aceleași date de contact și în aceleași locații ca în prezent. Cum s-a întâmplat și până acum, agențiile companiei Travel Brands vor comercializa atât produsele Grupului DER Touristik (Dertour, ITS, Meiers Weltreisen, Jahn Reisen, ITS, Billa Reisen etc.), cât și produsele altor 45 de turoperatori germani și români, precum și bilete de avion și autocar, păstrându-și și în viitor caracterul de Travel Hypermarket.
Cu privire la prețul tranzacției, părțile au decis să păstreze confidențialitatea.
Nu întâmplător, DER Touristik a ales Grupul Eurolines, care este liderul pieței de turism din România cu 80 de agenții sub brandurile TUI TravelCenter, TravelBrands și Eurolines, având o cifră anuală de vânzări de circa 150 de milioane de euro.
DER Touristik Group este una dintre cele mai mari companii de turism din Europa. Cu sediul central în Germania, Grupul deține 130 de companii cu peste 10.500 de angajați în 15 țări, care cumulează o cifră de afaceri de 6,7 miliarde euro, generată de circa 9,9 milioane de turiști anual. În țara noastră, DER Touristik a fost prezent din anul 2004 prin compania Dertour România.
„Ca parte integrantă a uneia dintre cele mai mari companii de turism din lume, firma Travel Brands, angajații, dar și turiștii deserviți vor beneficia de un număr mare de sinergii și avantaje în viitor. Pentru a putea avea o paletă largă de produse competitive pentru turiștii români, este util să faci parte dintr-o rețea mare, care achiziționează și activează la nivel global. În același timp, fără investiții majore în tehnologie și prezență online, turoperarea și vânzarea produselor turistice nu va mai fi posibilă în viitor“, explică Dragoș Anastasiu, fondatorul și președintele Grupului Eurolines.
Pentru DER Touristik Group, achiziția liderului de pe piața românească de turism reprezintă un pas important în extinderea internațională. “Ne vom baza pe actuala echipa de management în viitor. Antreprenorul român de succes Dragoș Anastasiu ne predă un business foarte bine pus la punct, foarte bine condus și care este recunoscut pentru serviciile sale de excelență“, afirmă Sören Hartmann, CEO al DER Touristik Grup și omul care răspunde de un business de 6,7 miliarde de euro.
Pentru REWE Group (din care face parte și rețeaua de magazine discount Penny) piața românească este extrem de importantă. „Sunt convins că în viitor se vor înregistra creșteri semnificative ale pieței de turism din Europa de Est, în general, și ale celei românești, în special. Cu această achiziție creăm baza unei puternice viitoare creșteri în piața est-europeană, atât pe zona de turoperare, cât și a agențiilor de turism”, adauga Sören Hartmann.
După ce tranzacția se va finaliza, companiile vor reveni cu mai multe detalii.
Grupul Eurolines România a fost fondat de Dragoș Anastasiu în 1995 si astăzi este alcătuit din 20 societăţi. Are peste 650 de angajaţi şi deţine cea mai mare reţea de distribuţie a produselor turistice din ţară, 4 agenţii francizate în Germania, o flotă de 15 autocare şi aproximativ 800 de autoturisme.
Din 2011, reţeaua de agenţii a Grupului a funcționat în regim de franciză sub brandul TUI TravelCenter, iar din 2017 Grupul Eurolines a început dezvoltarea unui al doilea brand de agenții de turism, TravelBrands.
În 2015, Grupul Eurolines a preluat complexul Green Village din Sfântu Gheorghe, Delta Dunării, marcând astfel debutul într-o nouă arie a turismului, cea a hotelăriei.
Grupul REWE este unul dintre liderii de piață ai industriei de retail și de turism din Germania și Europa. În 2018, compania a generat venituri externe totale de aproximativ 61 de miliarde de euro. Înființat în 1927, REWE Group are astăzi peste 360.000 de angajați și 10.000 de magazine în 22 de țări europene.
DER Touristik Group, este unul dintre liderii industriei de turism din Germania. Are sediul în Köln, peste 130 de companii și a generat un venit total de 6,7 milioane de euro în 2018. Are o echipa de 10.500 de persoane în 15 țări europene.
În fiecare an, 9,9 milioane de turiști aleg vacanțele organizate de unul dintre turoperatorii și specialiștii Grupului: Dertour și ITS în Germania; Kuoni & Helvetic Tours; Exim Tours și Kartago Tours în Europa de Est; Apollo în Scandinavia; precum și Kuoni în Marea Britanie și Franța.
Rețeaua numără aproximativ 2800 de agenții de turism – incluzând liderul de piață din Germania DER Reisebüro – și vânzări online. DER Touristik Group încorporează cinci branduri hoteliere, un furnizor de servicii de călătorie, o companie aeriană și DMC cu 61 de birouri în 26 de locații.
Pentru Eurolines, tranzacția a fost intermediată de BT Capital Partners, divizia de Investment Banking a Grupului Financiar Banca Transilvania și membru exclusiv al Oaklins în România, sub coordonarea lui Paul Prodan (Președintele Consiliului de Administrație) și a fost asistată juridic de Casa de Avocatură Istocescu & Vintilă, sub coordonarea Mihaelei Vintilă, a Danielei Nemoianu și Letiției Silaghi. Asistența fiscală a fost asigurată de Soter & Partners, sub coordonarea lui Dan Manolescu.