Un număr din ce în ce mai mare de turiști români preferă să cumpere de acasă vacanțele vândute cu discounturi mari de către agenții în perioada târgurilor de turism, profitând de faptul că aceste oferte sunt valabile și pentru cei care le achiziționează online. TUI TravelCenter, cea mai mare rețea de agenții de turism din România, a vândut în cadrul Târgului de Turism al României, care a avut loc la București în perioada 21-24 februarie, cu 20% mai multe vacanțe decât la ediția de anul trecut, însă vânzările online de sejururi de pe perioada târgului au crescut de trei ori.
În cadrul târgului, TUI TravelCenter a înregistrat vânzări de 1,2 milioane de euro, iar în agenții si pe siteul www.tui-travelcenter.ro, în aceeași perioadă de 4 zile, a vândut de 1,5 milioane de euro.
Din suma totală, 17% au reprezentat vânzările online. “Am constatat creștere puternică a numărului de rezervări online în perioada târgului. Din ce în ce mai mulți români preferă să cumpere de acasă vacanțele, beneficiind de discounturile foarte mari din perioada târgului. Cu doar câțiva ani în urmă, procentul celor care cumpărau online era mult mai mic”, a declarat Cosmin Marinof, directorul de vânzări al TUI TravelCenter.
Anul 2019 a debutat bine pentru turism, chiar dacă prețurile vacanțelor externe au crescut ușor. În ofertele TUI TravelCenter au existat multe curse charter spre Grecia și Turcia care, practic, au fost vândute înaintea târgului. “În perioada noiembrie-februarie sunt cele mai mari discounturi făcute de agenții, iar în cele patru zile care mai sunt din această lună cei care cumpăra vacanțe mai pot beneficia de reduceri de până la 53% pe unele destinații. Chiar dacă prețurile cresc ușor în acest an, la nivel anual, acest lucru se va simți în perioada de după 1 martie, pentru că, deocamdată, discouturile de Early Booking anulează, practic, majorările de prețuri“, a arătat Cosmin Marinof.
Cele mai căutate destinații la târgul de turism au fost Turcia, Grecia, România, Bulgaria, dar și destinațiile exotice, dintre care s-a remarcat Bali. În acest an s-a resimțit un plus adus de voucherele de vacanță, ceea ce face ca destinațiile interne să se caute din ce în ce mai bine, mai ales că în ultimii ani oamenii încep să aibă mai mult de o vacanță pe an, una în țară și alta în străinătate Valoarea medie a pachetelor vândute la târg a fost de 500 de euro.
“Turiștii se orientează tot mai mult către agenții care ofera încredere, țin cont de brand și nu mai aleargă chiar la toate ofertele cu 10 euro mai ieftine. Ca atare, prețul contează, însă nu este cel mai important (ceea ce era normal să se întâmple). Mai există, însă, și turiști care pun pe primul plan cei 20 de euro discount la o vacanță de 1.000 de euro, în detrimentul calității pachetului de vacanță (nu îi interesează unde rezervă, cine le garantează vacanța, cu ce aeronave zboară, ce companii și multe altele)“, a explicat directorul de vânzări al TUI TravelCenter.