Volvo Cars va instala camere în interiorul mașinilor

Volvo Cars face un nou pas spre oprirea deceselor în mașinile pe care le produce,  cauzate de intoxicări și neatenție la volan, astfel că va introduce camere video la toată noua generație a platformei de vehicule scalabile SPA2, începând cu anul 2020.

Detalii despre numărul exact de camere și poziționarea lor în interiorul mașinii vor fi dezvăluite într-o etapă ulterioară.

Anunțul făcut în 20 martie ar trebui văzut împreună cu inițiativa companiei de a limita viteza maximă la 180km/h, începând cu modelele produse în anul 2021, pentru a atrage atenția asupra pericolelor vitezei excesive.

Pe lângă excesele de viteză pe care compania intenționează să le combată prin limitarea vitezei maxime, intoxicările și diversele tipuri de distragere a atenției sunt alte două motive de îngrijorare pentru siguranța în trafic.

Împreună, aceste trei aspecte reprezintă principalele neajunsuri pentru a fi în concordanță cu viziunea Volvo Cars spre a asigura un viitor cu zero decese rutiere și necesită concentrarea asupra comportamentului uman în activitatea companiei ce privește siguranța.

De exemplu, statisticile oferite de NHTSA arată că în SUA, în aproape 30% din decesele rutiere din 2017 au fost implicați șoferi intoxicați.

Volvo Cars consideră că intoxicarea și neatenția ar putea fi abordate prin instalarea de camere video în mașini și a altor senzori pentru a monitoriza conducătorul auto, permițând mașinii să intervină dacă un șofer intoxicat sau distras nu ar răspunde semnalelor de atenționare și ar risca să fie implicat într-un accident care să producă rănirea gravă sau decesul.

Această intervenție ar însemna o limitare a vitezei mașinii, trimiterea de alerte către serviciul de asistență Volvo On Call și în ultimă instanță încetinirea în mod activ a mașinii și parcarea acesteia în siguranță.

”Când vine vorba de siguranță, scopul nostru este să evităm toate accidentele per ansamblu, în loc să limităm impactul când un accident devine iminent și de neevitat. În cazul acesta camerele vor monitoriza comportamente care ar putea duce la accidentări grave sau mortale”, spune Henrik Green, Senior Vice President, Research & Development la Volvo Cars

Exemple ale acestui tip de comportament includ lipsa totală a manevrării volanului pentru perioade lungi de timp, șoferi care sunt detectați că au ochii închiși sau privirea în afara drumului pentru perioade lungi de timp, precum și un slalom extrem între benzi sau timpi de reacție excesiv de lenți.

Un sistem de monitorizare a șoferului ca cel descris mai sus este un element important care permite mașinii să ia decizii în mod activ pentru evitarea accidentelor care ar putea cauza răniri grave sau moartea.

”Există multe accidente care se petrec din cauza șoferilor intoxicați. Unii oameni cred că pot conduce după ce au băut un pahar, iar acest lucru nu le va afecta capabilitățile. Vrem să ne asigurăm că oamenii nu sunt puși în pericol ca rezultat al intoxicării”, declară, la rândul său, Trent Victor, Professor of Driver Behavior la Volvo Cars.

Compania dorește să inițieze o conversație despre dreptul sau chiar obligația producătorilor auto de a instala noi tehnologii în mașini pentru a schimba comportamentul șoferilor. Atât limitarea vitezei cât și plasarea camerelor în mașini exemplifică modalitatea prin care producătorii își pot lua responsabilitatea activă de a ajunge la zero decese în trafic prin susținerea unui comportament mai bun la volan.

Volvo Cars a dezvăluit astăzi și Care Key, un sistem care permite conducătorilor Volvo să impună limitări asupra vitezei maxime pentru modelele fabricate începând cu anul 2021, înainte de a împrumuta mașina altor persoane.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.