Page 21 - revista ZIUA CARGO
P. 21

   Vlad Gheorghe
de locuri de parcare sigure și unifor- mizarea standardelor de siguranță.
Urmărire transfrontalieră
„Foarte important este că toate re- sursele polițienești se vor concentra în zona Europol, care va conduce mai multe anchete și va avea mai multe informații, cu privire la infracțiuni din zona camioanelor. Astfel, printr-o abor- dare transfrontalieră, se va diminua problema generată de faptul că infrac- torii treceau dintr-o țară în alta, auto-
ritățile naționale oprind urmărirea la graniță”, a explicat europarlamentarul român.
În privința susținerii creării unor lo- curi sigure de parcare, Vlad Gheorghe a subliniat că, potrivit rezoluției, CE trebuie să acorde finanțări suficiente, în această direcție. „Ne gândim la cel puțin dublarea finanțărilor.”
Toate acesta însoțite de o clasifi- care unitară, în funcție de nivelul de siguranță. „CE trebuie să gândească și să pună în practică, în următorii ani, inclusiv un sistem unic electronic de management al parcărilor de camion din UE, astfel încât orice persoană in- teresată să poată ști exact, în timp real, care este gradul de ocupare și clasificarea unei anumite parcări.”
Act CE,
la o săptămână după votul Parlamentului
De menționat că, la aproximativ o săptămână după ce Parlamentul Eu- ropean a votat rezoluția, Comisia a
prezentat propunerea privind docu- mentul delegat pe parcări sigure. „Este o nouă victorie. Chiar dacă documen- tul era de mult în lucru, rezoluția con- stituie o presiune în plus pentru ca autoritățile să își facă treaba, pentru a dispune de reguli clare și precise de clasificare și pentru deschiderea unor finanțări pentru parcări sigure.”
Fără bariere lingvistice
Mai mult, textul adoptat de plenul PE subliniază nevoia de măsuri împo- triva oricărei forme de tratament ine- chitabil și de discriminare a șoferilor și a companiilor de transport din Uniune. O prevedere, solicitată de petiționarii români și preluată de PE, este cea pri- vind introducerea unor sisteme de apel pentru sesizarea autorităților compe- tente, adaptate competențelor lingvis- tice ale șoferilor de camion. Iar statele membre trebuie să pună urgent în apli- care un sistem de răspuns imediat, a- tunci când infracțiunile împotriva unui șofer sau a unui camion au loc în juris- dicția lor națională și să evite cazurile în care șoferul nu primește asistență în timp util din partea autorităților naționale de securitate publică, din cauza tipului infracțiunii, a barierelor lingvistice sau din orice alte motive.
„Unele măsuri incluse în rezoluția adoptată de Parlamentul European sunt cu caracter obligatoriu, iar altele au caracter de recomandare. Dar, da- că nu se vor implementa în maximum doi ani, se va reveni cu un alt docu- ment de parcurs pentru implementa- rea recomandărilor”, a concluzionat europarlamentarul român.
Meda IORDAN
meda.iordan@ziuacargo.ro
  Vlad Gheorghe:
„Odată cu adoptarea Pachetului
de Mobilitate, Uniunea Europeană s-a angajat să garanteze parcări certificate și sigure, în care șoferii de camioane să-și petreacă timpul de odihnă. Însă, din circa 5.000 de parcări, doar 57 în toată UE sunt cu adevărat sigure. Alte 550 ar putea fi modificate să ajungă la standardele dorite, cu o investiție minimă.”
 decembrie 2021 ............................................................................................................................................ 21
 ACTUALITATE














































































   19   20   21   22   23