Page 19 - revista ZIUA CARGO
P. 19

   vederi până la pronunțarea instanței europene, lucru care, însă, din punct de vedere procesual, nu are prece- dente de succes până acum”, a ex- plicat el, adăugând că o a doua abor- dare care ar putea schimba lucrurile ține de disfuncționalitățile cu care s-ar putea confrunta lanțurile de aprovizio- nare. „Într-o astfel de ipoteză, autori- tățile statelor membre se vor uita, cu siguranță, cu mare atenție la modul în care vor aplica aceste prevederi. Sunt rapoarte care arată că, la nivelul lunii octombrie, în Germania, 90% dintre firmele care au activitate de producție au consemnat disfuncționalități în a- provizionarea cu materie primă. Este un semnal suficient de puternic, care ar putea influența, în mod real, situația, dacă în justiție nu va fi luată o decizie până atunci.” În opinia secretarului ge- neral UNTRR, Curtea de Justiție a Uniunii Europene nu va avea o decizie finală pe fond mai devreme de jumă- tatea anului 2022.
Neclaritățile vor persista și după momentul
în care reglementările Pachetului Mobilitate vor intra în vigoare, anul viitor.
Mihai Alecu
Până atunci, fiecare companie de transport va trebui să se pregătească. Cum? Greu de spus... atâta timp cât managementul nu dispune de infor- mații pe care să se poată baza. „Nu este greșit să așteptăm și să ne adap- tăm, pentru că, în momentul de față, și dacă vrei să te pregătești, nu ai toate datele necesare”, observă Radu Dinescu.
Câte dintre companiile românești care fac, preponderent, transport intra- comunitar vor mai fi pe piață? Ce se
va întâmpla cu firmele care fac trans- port internațional bilateral, în fața va- lului de concurență generat de în- toarcerea în țară a camioanelor la 8 săptămâni?
Sunt întrebări la care inclusiv (sau mai ales) autoritățile române ar trebui să se gândească. Pentru că impactul asupra economiei și, implicit, la nivel social va fi cel puțin important.
Meda IORDAN
meda.iordan@ziuacargo.ro
PUBLICITATE
  ACTUALITATE























































































   17   18   19   20   21