Page 29 - revista ZIUA CARGO
P. 29

    O nouă cutie de viteze
Vehiculele sunt echipate cu noua generație de cutii de viteze Optidriver, care încorporează un nou calculator, un nou software de control și un nou actuator de ambreiaj, pentru schimbarea mai rapidă și mai lină a treptelor.
toare cu precizie îmbunătățită, adapta- te noii combustii.
Pentru a îmbunătăți și mai mult e- ficiența, Renault Trucks s-a concentrat și pe reducerea pierderilor de fricțiune: bielele, pistoanele și arborele cotit au fost redesenate și a fost optimizat con- trolul gazului din carter. Au fost dezvol- tate, de asemenea, un nou turbocom- presor de înaltă performanță, cu timp de răspuns îmbunătățit, și o pompă de ulei cu debit variabil, în combinație cu un ulei cu vâscozitate mică.
În fine, Renault Trucks a optat pen- tru un sistem optimizat de post-tratare și pentru o nouă unitate de control al motorului.
Tehnologie Turbo Compound
Pentru performanțe optime, ca- mioanele Renault Trucks T, T High și C pot fi echipate opțional cu motorul DE13 TC, cu tehnologie Turbo Com- pound, care oferă economii semnifica- tive de combustibil, fără a compromite manevrabilitatea sau viteza comercială.
O turbină suplimentară, poziționată mai jos de turbocompresor, conver- tește energia reziduală din gazele de eșapament în energie mecanică și o transmite către arborele cotit, sub for- ma unui cuplu motor suplimentar.
Tehnologia Turbo Compound per- mite, astfel, obținerea unor niveluri mai înalte de cuplu, la turații mai joase. Pe
autostradă, sub cruise control, și la urcarea rampelor, poate fi menținută o viteză constantă, fără necesitatea tre- cerii într-o treaptă inferioară de viteză.
Software avansat
Pentru economii mai mari de com- bustibil, Renault Trucks a optat, de a- semenea, pentru soluția Smart Torque Control, care maximizează timpul pe- trecut în zona cu cea mai bună eficien- ță a motorului, fără penalizarea ma- nevrabilității.
Renault Trucks continuă și îmbu- nătățirea sistemului predictiv Optivi- sion, care folosește topografia drumu- lui, pentru optimizarea schimbării treptelor și pentru creșterea economi- ilor de combustibil.
Producătorul oferă, de asemenea, soluții pentru a-i sprijini pe transporta- tori în eforturile de a monitoriza și îmbunătăți consumul de combustibil și emisiile de CO2 ale flotelor lor. Softwa- re-ul de management al flotelor Opti- fleet (modulul Check) urmărește consu- mul de combustibil al fiecărui vehicul și analizează stilurile de conducere, pentru a depista zonele în care se pot adopta măsuri pentru reducerea consu- mului. În plus, Renault Trucks a dezvol- tat un program complet de training, bazat pe principiile conducerii raționale, pentru a se asigura că este ținut sub control consumul de combustibil.
adaptarea: Raluca MIHĂILESCU
raluca.mihailescu@ziuacargo.ro
  decembrie 2021 ............................................................................................................................................ 29
 CAMIOANE ȘI SERVICII

















































































   27   28   29   30   31